“Action Man”: Nastao je kao akciona figura i ušao u legendu… (VIDEO)

0

Action Man je bio britanski strip serijal koji je objavljivala izdavačka kuća Panini Comics, a koji je baziran na istoimenoj liniji igračaka i akcionih figura, veoma polularnoj sredinom devedesetih godina prošlog veka.

action man stripblog

Prikaz strip serijala i animiranih serija “Action Man” britanskih autora

Ono što je interesantno, prva britanska figurica pod nazivom Action Man je nastala još 1966. godine, a predstavljala je američkog vojnika, ratnika pod punom ratnom opremom.

Strip, autora na kojem su kao scenaristi radili Simon Frith (2005), Jason Quinn (2004) i Andry Price (2003), a kao crtači John Ross (2003, 2005) i Martin Griffiths, a čiji su urednici bili Ed Caruana i Rob Jones, doživeo je, između 1996. i 2006. godine 138 brojeva.

action man stripblog

Priča u stripu je bazirana na borbi Action Mana da osujeti svaki podli plan za kriminalne radnje i uništenje sveta njegovog arhineprijatelja i ludog naučnika dr X i njegovog “Council of Doom”. Prvi broj stripa Acrtion Man se zvao “Into Action”. Na početku serijala, priče su bile povezane, dok su kasnije neki likovi i neke radnje bile više isticane nego druge, a kako je priča tekla, sve više likova je počelo da se pojavljuje, što pozitivnih, što negativnih, a i onih koji pokrivaju prazan prostor radnje i tu prave vezu likova, da jednostavno avanture nisu bile dosadne, kao kod nekih serijala gde se glavni negativci uvek isti i za serijale koji traju decenijama, ima ih svega nekoliko.

Avanture Action Mana su bile toliko popularne da su američki, kanadski i britanski umetnici stvorili, a kuća DIC Productions producirala animiranu seriju o ovom junaku 1995. godine. Pet godina kasnije usledila je još jedna serija o Action Manu u kojoj su učestvovali glumci Mark Hildreth, Michael Dobson, Tabitha St. Germain i Peter Kelamis. Kasnije je stvorena serija A.T.O.M. – Alpha Teens on Machines, koja je bila spin-off Action Mana i doživela je 52 animirane epizode u dve sezone.

Action Man je pravednik, borac za bolji svet i junak detinjstva, kada je reč o Srbiji, generacija od 1995. pa nadalje, koje su taman stasale do 2000-ih da gledaju seriju Action Man koja se prikazivala na dečjim kanalima tih godina.

Radnja stripa je jednostavna, ludi naučnik, a zatim je bilo više ludih istraživača, super-zlikovaca, koji su imali sofisticirana oružja i slično, a svaki plan, koji je usmeren na donošenje žrtvi, kriminal, pljačku i uništenje grada ili planete osujeti Action Man. Tih godina je u Srbiji bila pomama za Action Manom, više nego sa zbilo kojim superjunakom, a ova britanska figura bila je veoma važna i zato je se s pravom sećamo u pozitivnom svetlu.

Pravda je uvek pozitivna reč…