Gotham Central: Šta radi policija Gotama u doba Betmena
Šta običan policajac misli o Betmenu? Kako se moderne policijske snage nose sa pretnjama kao što su Dvolični, Džoker ili povremenim krizama u Gotamu?
Odgovor su dali Ed Brubejker i Greg Ruka, 2002. godine strip serijalom Gotham Central.
Posle saradnje na stripu ,,Batman: Officer down’’, Brubejker i Ruka su došli na ideju da naprave novi serijal koji će se baviti policijom u Gotamu. Nakon što su od DC-a dobili zeleno svetlo, godinu dana su čekali crtača Majkla Larka da bude slobodan i na raspolaganju. To vreme su iskoristili da što bolje osmisle likove i oforme narativ.
Radnja prati odeljenje Gotamske policije zaduženo za teške krivične prekršaje. Brubejker i Ruka su podelili posao tako da Ruka piše događanja u dnevnoj, a Brubejker u noćnoj smeni odeljenja. Akcenat je na sasvim običnim muškarcima i ženama koji su zaglavljeni usred Betmenovog betmenovanja. Mračni vitez konstantno nadmašuje njihove napore i podriva njihov autoritet.
Pričitajte: Stripovi koji su inspirisali Kristofera Nolana u pravljenju antologijske trilogije o Mračnom vitezu
Brubejker i Ruka su uspostavili veliki ansambl likova koji može da se suprostavi bilo kojoj televizijskoj seriji sa sličnim narativom. Ti likovi su obični ljudi sa običnim, ovozemaljskim problemima, u konstantnoj borbi da balansiraju između kriminala u mračnom Gotamu i sopstvenog ponosa da ne uključuju Bet-signal osim kad je krajnje neophodno. Gotam je u principu isti, samo što ga čitalac ne gleda Betmenovim očima, nego očima regularnih osoba koje se bore za sebe i sopstveni život. Prikazano je to kakav efekat može da izazove ledeno oružje Mr. Friza na običnom čoveku koji nema superodelo i plašt, kako se odeljenje bori da uspostavi red usled ludila i haosa koje izaziva Džoker i sve to bez legendarnog Džima Gordona koji je u penziji.
Gotam je jedno poprilično zajebano mesto kada se u priči fokusiranoj samo na policajce i detektive grada, mračna atmosfera oseća jednako kao i u stripovima o Bemtenu. Uvođenje ljudskih slabosti i realnih policijskih procedura dali su Betmenovom svetu jedan novi šmek, te ne čudi što se ovaj serijal karakteriše kao kultna tv serija ,,The Wire’’ smeštena u Gotam. Bujica malih detalja Majkla Larka je dodatno učinila da sve što se dešava izgleda moguće i realno. Narativ, kao loptica u fliperu, odskače između pravnih trilera, misterija i tvrdih noir priča.
Pročitajte: Sten Li i prvi ,,Cameo” za DC (VIDEO)
Rad Majkla Larka je izuzetan, favorizujući staromodne panele sa pomućenim bojama i dosta senki, vizuelno evocirajući noir atmosferu.
Ovaj serijal od 40 nastavaka je u svetu stripa stekao maksimalno poštovanje i mnogo nagrada, pa je i dalje nejasno kako nikada nije dospeo na listu top 100. Ali, kao što znamo, neki slučajevi ostaju nerešeni zauvek.