Fantastična Četvorka: Pun Krug – Aleks Ros van svoje zone komfora
U novoj grafičkoj noveli, poklonicima američkog stripa dobro poznati strip autor, Aleks Ros, se vešto hvata u koštac sa Marvelovom prvom superherojskom porodicom, Fantastičnom Četvorkom.
Prikaz stripa “Fantastična Četvorka: Pun Krug” autora Aleksa Rosa
Fantastična Četvorka: Pun Krug je grafička novela, nedavno objavljena u Srbiji, čak nedelju dana pre američke premijere, zahvaljujući naporima izdavačke kuće Čarobna Knjiga. Aleks Ros ovog puta obavlja dužnost ne samo crtača, već i scenariste, a u Marvelu su mu prepustili potpunu kreativnu slobodu i odrešene ruke.
Rezultat toga je da je već sa prvog panela jasno da Ros nema nameru da gubi vreme, već u pričanje svoje priče o Fantastičnoj Četvorci ulazi jači i sigurniji nego ikad. Priča se nadovezuje na klasične avanture Fantastične Četvorke koje su stvarali Sten Li i Džek Kirbi (direktan nastavak na Fantastic Four #51 Lija i Kirbija). Misteriozno, ali prepoznatljivo biće koje se srušilo u živote Rida, Sju, Bena i Džoni, vodeći ih u kosmičku avanturu u Negativnu zonu, dobro poznatu dimenziju svim poznavaocima mitologije o Fantastičnoj Četvorci, gde naše junake čekaju neka nove nevolje i otkrića.
Fantastična Četvorka: Pun Krug se od Rosovih najpoznatijih dela, ‘Carstvo tvoje’ (Kindgom Come) za DC i ‘Čudesni’ (Marvels) za Marvel Comics razlikuje po tome što su ta dela obuhvatala decenijske istorije i mitologije superheroja i ispitivali interakciju običnih ljudi sa superherojima. U grafičkoj noveli Fantastična Četvorka: Pun Krug se ne bavi uzvišenom poetikom niti dubljim stvarima, već Ros jednostavno donosi priču koja je omaž jednom vremenu i kako bi rekli ‘ljubavno pismo’ svim ljubiteljima Fantastične Četvorke.
Napisan i oslikan sa retro atmosferom, Ros uspešno čini da se ova priča oseća kao da je došla iz 60-ih i Srebrnog doba stripa. Isto tako pokazuje da dosta dobro poznaje likove sa scenarističke strane, stoga jasno izražava njihove dobro poznate osobine; želju za novim znanjima i otkrićima Rida Ričardsa, simpatična samouverenost i blagi narcisizam Džonija Storma, milost i razumevanje kod Su Storm, kao i nepromišljenost i neprestano gunđanje Bena Grima. Uprkos tome što je nastavak stripa koji je objavljen pre skoro 60 godina, Ros je dobro uspeo da sačini priču tako da čitaoci mogu da održe korak iako nisu čitali prvobitnu priču.
Pročitajte: “Srebrni Letač: Parabola” – Sudar dva giganta devete umetnosti
Fantastična Četvorka: Pun Krug se odvaja od ostalih Rosovih radova ne samo po tematici, već i po tome što je odstupio od svog realističnog stila i pristupio pop art stilu iz 60-ih godina odajući počast majstorima poput Kirbija i Nila Adamsa. Smeštajući priču u Negativnu zonu, Ros nalazi sebi crtačko ‘igtalište’, prostor koji će istražiti i obeležiti sa mnoštvom kosmičkih detalja i živih boja. Putovanje Fantastične Četvorke u Negtaivnu zonu i sama postavka kosmičke dimenzije, kao i sva njena čudovišta izgledaju klaustrofobično, a istovremeno veličanstveno.
Same figure i poze likove, crte lica i facijalne ekspresije, jasna oštrina crteža su Rosove i sliče onome na šta smo od njega navikli. Razlika je što umesto da slika svoje stranice, Ros je radio mastilom, birajući da koristi ravne boje i ograničenu paletu boja, bez modernih tehnika senčenja. Pri kolorisanju je pomogao Džoš Džonson, a izbor boja i osvetljenja (flourescentne boje sa dubokim crnim) su takvi da jasno kanališu Kirbijev stil iz superherojskih stripova Srebrnog doba.
Sam obim i format stripa je za za oko 2,5cm viši i širi (210x270mm), u odnosu na klasične američke standarde, a to daje savršenu razmeru za Rosove crteže. Fantastična Četvorka: Pun Krug je nesvakidašnje izdanje zbog još jednog razloga, jer je prvo u saradnji Marvela sa izdavačkom kućom Abrams Book, pod okriljem Abrams ComicsArt. Ovo je prvi put posle nekoliko decenija da je Marvel ustupio licencu nekoj drugoj izdavačkoj kući.
Fantastična Četvorka: Pun Krug je sjajna superherojska, naučno-fantastična priča koja postavlja lestvicu visoko. Ako i buduća izdanja u saradnji Marvela i Abrams Comics Arta dosegnu do ove lestvice, to može biti jedna od najboljih odluka koju su doneli u Marvelu i koja će potencijalno da iznedri mnogo sjajnih stripova.