“Wonder Woman 1984” – Nedovoljno dobar nastavak…

0

Činilo se da film Wonder Woman 1984 ima sve predispozicije da bude bolji od svog prethodnika iz 2017. godine.

Wonder Woman iz 2017. godine bio je film koji je uneo dašak svežine, ne samo u dotadašnji mračni koncept DCEU filmskog superherojskog univerzuma, već i superherojskih filmova uopšte i postao kritički najbolje prihvaćen DCEU film. Bio je to izbalansiran film koji je u sebi nosio superherojsku akciju, nenametnut humor, vizuelni spektakl i šarmantnu romansu. Ipak, glavna figura zahvaljujući kojoj se taj film smatrao uspešnim bila je harizmatična Gal Gadot, koja je uprkos klišeu o superherojima i činjenu onoga što je ispravno, opčinila publiku toliko da ponovo poveruje u magiju superheroja. wonder woman 1984

U filmu Wonder Woman 1984, zatičemo Dajanu usamljenu i izolovanu. 70 godina nakon dešavanja prvog filma, ona još uvek mašta o njenoj izgubljenoj ljubavi pilotu Stivu Trevoru. Ona živi radeći kao kustos muzeja i tajni superheroj, ali njen mir biva narušen kada se sprijatelji sa koleginicom po imenu Barbara Minerva (Kristen Vig). Barbara je takođe usamljena, nespretna devojka dobre duše, koju niko ne primećuje, za razliku od Dajane. Ona istražuje arheološke predmete u istom muzeju u kome radi Dajana, a njihovi životi će se zakomplikovati pojavom drevnog magičnog kamena.

Magični kamen, poput Aladinove čarobne lampe, ispunjava bilo koju želju koju neko poželi u trenutku kada ga dodirne. Ali, za razliku od čarobne lampe, ovde ispunjenje želja dolaze sa cenom. Tako je Dajana poželela da se u njen život vrati Stiv Trevor, dok Barbara želi da postane poput Dajane, nesvesna Dajaninog porekla i moći koju poseduje. Na sve to dolazi neostvareni naftni tajkun Maksvel Lord (Pedro Paskal), koji je svestan moći ovog kamena i želi da pomoću njega zadovolji svoj ego i postane prvi i najbolji u svom biznisu, ali će vremenom njegovi apetiti znatno porasti.

Rediteljka Peti Dženkins, biva oslobođena stega DCEU filmskog kontinuiteta i narativnog uklapanja ovog filma sa prethodnim i budućim filmovima, stoga joj to daje više prostora da nešto autorskiji pristup. Ona je odlučila da ovaj film bude rađen po dosta drugačijem kalupu. Smešten u 80-e, ambijent u kome se odigrava ovaj film je šarolik i preplavljuje čulo vida i sluha prepoznatljivom atmosferom te decenije. Međutim, njen narativ u ovom delu ispada prepun logičkih rupa, dosta lošijeg scenarija nego u prvom delu i loše napisanih likova. wonder woman 1984

S jedne strane je izbegnut kliše borbe dobra i zla, koji je maltene sveprisutan u superherojskim filmovima, ali je zato pribegnuto drugom klišeu, a to je upotreba mističnog predmeta koji služi da bi pokrenuo narativ filma. Kao što pomenusmo, ispunjenje želja pomoću magičnog kamena dolazi sa cenom, te je jedna od tema filma da ultimativno ispunjenje najvećih ljudskih želja na kraju ipak ne donosi zadovoljstvo koje ljudi očekuju. Sa te strane je povratak Stiva Trevora u ovom filmu jedan logičan deo zapleta, dok je sa druge strane način na koji se vratio u vidu reinkarnacije i materijalizuje se neobjašnjivo, jedna je od nedovoljno objašnjenih tačaka koja ispada logička rupa u filmu.

Njegov povratak, sa treće tačke gledišta, potpuno je obesmislio lik Wonder Woman u ovom filmu. Ona izgleda kao da se za 70 godina nije pomerila nigde od onog momenta kada je Stiv odlučio da se žrtvuje i pogine na kraju prvog dela. Njena čežnja za njim ostala je kao jedini deo njenog identiteta i to je čini duboko tužnom do te mere da je u jednom delu filma voljna da izgubi svoje moći i sve što je čini superherojem samo da ga ne bi ponovo izgubila. A kako se Holivud godinama unazad busa u prsa ističući feminističku potrebu za ”snažim” ženskim likovima na velikom platnu, ovaj deo filma Wonder Women 1984 potpuno je potkopao ovaj ”snažni” ženski lik čineći je zavisnom od običnog, smrtnog muškarca.

Sami likovi, junaci i heroji, scene humora i akcije su krajnje nelagodno sastavljeni. Priča sadrži previše stvari i likova, često ističući velike ambicije filma, koje na kraju nisu ispunjene. Humor je, za razliku od prvog dela, preterano nametnut i to još jednom kroz lik Stiva Trevora.

Dva negativca u filmu, Maksvel Lord i Čita (Barbara Minerva), zauzimaju previše prostora i čine da film traje preterano dugo, dok nijedno od njih nije dobilo dovoljno uredno raspoređene scene sa istaknutim psihološkim motivacijama, emotivnim nabojem i razvojem likova.

Još jedan od problema je vizuelno nekoherentni kopjuterski generisani negativac Čita (Cheetah), koji u ovom filmu nije bilo potrebe oteloviti na taj način. Ova računarski generisana figura, koja bi trebalo da ima pokrete geparda, izvodi fizičke podvige nelogičnim bestežinskim pokretima koji prkose gravitaciji i logici.

Međutim, postoji jedan aspekt Čudesne Žene koji je rediteljka Peti Dženkins jako dobro razumela. Čudesna Žena je superheroj stvoren sa moralno jasnom svrhom. Uprkos njenim sposobnostima, nadljudskoj snazi u kombinaciji sa naprednom amazonskom ratničkom obukom, ona je superheroj koji se bori da spreči ljude da se bore. Ovo smo videli i u prvom delu kada je napustila rodnu Temiskeru kako bi sprečila rat koji je proizveo bog Ares, koji se hrani besmislenim razaranjem. Njene sposobnosti postoje da bi otelotvorile sposbnost za nasilje, ali ona teži tome da probleme reši saosećanjem, empatijom i istinom. Upravo zahvaljujući ovim vrlinama, Dajana uspeva da spreči svetsku katastrofu u epilogu filma Wonder Woman 1984, čime Dženkinsova poentira na makar jednom polju.

Glumci u ovom filmu, uprkos sjajnom poslu koji su odradili, nisu uspeli da pobede nedovoljno kvalitetan scenario i spasu film. Bravura Gal Gadot je u svakom pogledu uspešno ponovljena, iako njenom liku nije dozvoljeno da se razvije u ovom nastakvu. Kris Pajn je reprizirao ulogu pilota Stiva Trevora, pa je samim tim ponovio i kvalitet iznošenja lika koga je glumio jednako dobro kao i u prvom filmu. Harizmatični Pedro Paskal naprosto nije mogao ništa da uradi sa krajnje neharizmatičnim negativcem i nedovoljno razvijenim likom Maksvela Lorda. Najkvalitetniji nivo glume donosi Kristen Vig koja je uspela da pronađe svoj put do negativca Čite, koju su čak i u stripovima retko koji scenaristi uspevali da učine efikasnom, i učini je dovoljno upečatljivom na velikom platnu.

Nastavci filmova, osim što za cilj imaju komercijalne imperative, treba da prenesu život glavnog heroja, njegov razvoj, razloge i motive za borbu, te da prošire mitologije o našim omiljenim superherojima. Nakon prvog filma o Čudesnoj Ženi iz 2017. godine, činilo sa da ova superjunakinja ima bezgranični filmski potencijal. Ipak, ono što smo dobili u nastavku je preterano očigledno na brzinu sklepan sadržaj, samo kako bi ga studio mogao što pre prodati. Lik Čudesne Žene u filmu Wonder Woman 1984 nije doživeo nikakav pomak, kao ni kompletna DCEU franšiza.

POGLEDAJTE I OVO: