„Mračne noći: Metal“ – Utonuće u svet nezamislivih noćnih mora

0

„Mračne noći: Metal“ jedan je od najvećih DC-ijevih događaja u poslednjih nekoliko godina.

Mračne noći: Metal Strip Blog

Prikaz stripa „Mračne noći: Metal“ pisca Skota Snajdera i crtača Grega Kapula

„Mračne noći: Metal“ je priča koja je umnogome nastavak onoga što su Snajder i Kapulo gradili tokom svog rada na New 52 Betmenu. Iako je njihova saradnja iznedrila neke od najboljih priča u novijoj istoriji DC-a, čini se da u ovoj priči baš i ne vuku konce kako bi želeli.

Priča počinje sa Betmenom koji istražuje misteriju oko nepoznatog i moćnog metala kako bi otkrio puni opseg njegove moći i potencijalne pretnje po Zemlju. Međutim, ispostaviće se da se crno piše, ne samo Zemlji, već i čitavom DC-ijevom multiverzumu. Zvuči kao tipičan narativni tok koji će dovesti do okupljanja svih superheroja iz DC-ijevskog nebeskog svoda kako bi se borili protiv multiverzalne pretnje i spasili multiverzum. I uistinu, sve izgleda kao tipičan strip o Ligi Pravde. Kao i u mnogo priča do sad, jedini član Lige Pravde koji nema supermoći, najveći svetski detektiv, Betmen veruje da samo on može rešiti misteriju, te svojim arogantnim ponašanjem stvara probleme članovima svog tima.

Stvari se pogoršavaju kada se iz mračnog univerzuma probije sedam zlih Betmena (razne mračne verzije Betmena u kojima su se utelovili njegovi najgori strahovi), od kojih je glavni i najgori onaj koji se zove ,,Betmen koji se smeje”. Multiverzum počinje da tone u svet nezamislivih noćnih mora.

Snajder i Kapulo izlaze iz svoje zone komfora ostavljajući za sobom realistične priče kakve su nam podarili radeći na Betmenu i prelaze na full mode superherojskog sci-fi. „Mračne noći: Metal“ kao glavni motiv ističe neraskidivo prijateljstvo između svetog DC-ijevog trojstva, Betmena, Čudesne žene i Supermena. Ipak, i ova priča je ugazila u isto blato kao i mnogi veliki stripovski događaji pre nje.

Priča u preteranoj meri izbacuje mnogo toga zanemarljivog i zaboravnog, dok mnogo vremena provodi bez konkretne narativne odrednice i jasno definisanog glavnog lika. Zbog toga, i činjenice da se odvija u kontiunitetu događaja koji su se desili u ranijim pričama Snajdera i Kapula u Betmen stripovima, „Mračne noći: Metal“ može delovati konfuzno onima koji nisu redovno pratili ranije radove ovog dua. Snajder se poigrava sa puno ludačkih koncepata, slično kako to radi Grant Morison u svojim pričama, osim što Snajder u ovom slučaju to čini sa manje koherentnosti i uspeha.

Uprkos manama koje ima, „Mračne noći: Metal“ je priča koja drži pažnju, čak se u pojedinim momentima oseća tenzija i izaziva želju kod čitaoca da sazna kako će se stvari razrešiti na kraju, te kakve će to posledice imati po budućnost DC-ijevog univer(multiver)zuma. Akcija je posebno zabavna, intenzivna i donosi mnogo, do sada, neviđenih uparivanja.

Što se tiče Kapula, on u ovom izdanju deluje kao da mu je sekira upala u med. On je ranije stekao status velikog imena u strip industriji zahvaljujući tome što je doneo mnogo novina i uneo svežinu u mračne ulice Gotama i Betmenovo okruženje. Ovde je dobio priliku da se igra sa celokupnim DC-ijevim panteonom likova i to je iskoristio maksimalno, demonstrirajući ono što do sada nije imao priliku. Kapulo je poznat kao neko ko se ne suzdržava kada su u pitanju jezive scene – naprotiv, on se zabavlja crtajući ih, te je to i ovde iskoristio donoseći pošteno zastrašujuće nasilje i horor koji dolazi iz mračnog multiverzuma. Sve je to ispraćeno sjajnom kinetičkom akcijom. Njegov najupečatljiviji dizajn je Betmen koji se smeje. Kapulo je kreirao lika koji je u suštini Džoker u Betmenovom odelu i izgleda kao da je ispao iz horor sveta Helblejzera, ali o ovom liku ćemo više govoriti sledećom prilikom.

Redovni saradnik ovog dua kada je kolor u pitanju, FCO Placencia, komplementira Kapulovu umetnost. Njegove boje su živopisne kada je to potrebno, a opet dovoljno hladne i mračne kada predstavlja haos i užas mračnog multiverzuma.

„Mračne noći: Metal“ jesu zabavan i ogroman DC događaj iz kojeg su proizašle nove priče, ali kao i svi veliki događaji, ima svojih mana. Uprkos kreativnom timu, ova priča nije zablistala kao njihovi prethodni radovi.

„Mračne noći: Metal“ je na srpskom jeziku izdala izdavačka kuća Čarobna Knjiga. Ovo izdanje je dostupno u B5 formatu tvrdih korica.