Lajt i Bold – Lepotica i zver u jednoj grotesknoj priči
Prelepa plavuša koja nigde ne može proći nezapaženo i korpulentni rmpalija zastrašujućeg izgleda glavni su likovi ove groteskne ljubavne priče.
Strip Lajt i Bold je jedan od bisera pisca Karlosa Trilja i crtača Đordija Berneta. Radnja se dešava se usred jednog komplikovanog međunarodnog zapleta gde se kroz krimi zaveru pokušava ponovo aktivirati sukob između istoka i zapada. Ova igra moći i korupcije sa sobom nosi mafiju, trgovce oružjem, agente CIA-a i brutalne špijunske metode.
Lajt je zapanjujuća ženska, uznemirujuće lepote, ali je divljačkom i mučkom obukom pretvorena u stvorenje koje ne oseća emocije, nije osetljiva na fizičku bol i ravnodušna je prema svemu, pa dobro skoro svemu. Bold je obični mafijaški gorila groznog izgleda koji svoj prljavi posao radi bez trunke saosećanja. Uprkos tome njegovo srce je dobroćudno i on pati od puke samoće i nedostatka ljubavi.
Pročitajte: Torpedova filozofija: “Ubij ili ćeš biti ubijen iliti jebi ili ćeš biti jeban!”
Slučajan susret ova dva usamljena, lutajuća bića rezultuje trenutnom, fatalnom privlačnošću i oboje ispunjavaju svoje potrebe za ljubavlju i zaštitom. Strastvena povezanost ova dva lika obeležava ispunjavanje nedostataka kod onog drugog. Bold je uprkos nakaznoj spoljašnjosti poetska i nežna duša, dok je Lajt kao definicija fizičkog savršenstva, ipak emotivni bogalj.
Njihova ljubav uticaće na planove kriminalne organizacije za koju oboje rade. Cilj je da se usred Hladnog rata poremeti mirovna konferencija i izazove sukob između, koga drugog nego Rusije i Amerike. Lajt i Bold su pokorni misleći da će se izvući i biti zajedno kad sve bude gotovo. Ali, kada Bold sazna da su oni samo pijuni u igri većih razmera i da je plan njegovih šefova da žrtvuju njegovu ljubav, on će se sam suočiti sa njima kako bi je spasao.
Triljo gradi tragičnu ljubavnu priču koja je kao postmoderno ažuriranje mita o Lepotici i Zveri. Glavni junaci, Lajt i Bold su dva neprilagođena zarobljenika datih okolnosti i zavise od mračnih interesa spordenih likova u ovom stripu. U ključnoj ulozi ove nasilne priče Triljo postavlja naratora koji smanjuje dramatičnu pozadinu i glumi zgroženost pričom koju je prisiljen da prepriča. Time dobija na humoru što ovo delo čini još zabavnijim.
Na grafičkom aspektu Đordi Bernet obavlja sjajan posao, i pokazuje svoju svestranost i sposobnost da se prilagodi idejama i obrtima nadahnutog Karlosa Trilja. Dok je Lajt nacrtana kao fatalna diva filmskog noira iz 40-ih, Bold ipak doživljava veću izražajnost. On najviše podseća na Marva iz Grada Greha ili na Solomona Grandija (samo fizički) iz DC-ijevog opusa. Priča je prvobitno trebala da doživi serijsku publkaciju, ali se to nažalost nije desilo.
Lajt i Bold je jedan od onih stripova koji su kao dobro vino, sa vremenom su još bolji.