Zaposleni na specijalnim efektima za Marvelove filmove traže bolje uslove rada
Grupa profesionalaca koji rade direktno za Marvel Studios na specijalnim efektima traži bolje uslove rada.
Grupa od više od 50 zaposlenih u Marvel Studios-u koji rade na vizuelnim efektima podnela je peticiju vladinoj agenciji National Labour Relation Board (NLRB) za izbor predstavnika u Međunarodnom savezu zaposlenih na pozorišnoj sceni (IATSE), sindikat koji predstavlja ogroman broj radnika i profesionalaca koji rade na filmu, u bioskopima, TV-u i pozorištu koji još nisu članovi drugih sindikata (kao što su sindikati reditelja, glumaca ili scenarista).
Ovo je grupa profesionalaca koji rade direktno za Marvel Studios i prisutni su na setovima njihovih produkcija, obično u Atlanti, Los Anđelesu i Njujorku. Kako piše Vulture, u doba u kojem 90% filmova sadrži određeni postotak specijalnih efekata (a nije neuobičajeno da TV serije poput Stranger Things sadrže preko 4.400 snimaka vizuelnih efekata u jednoj sezoni), radnici u tom sektoru i dalje nisu predstavljeni bilo kojim sindikatom, njima su uskraćena prava kao što su plaćeni prekovremeni rad ili zdravstveno osiguranje, dok ostaju na milost i nemilost nedostatku osoblja i apsurdnim rokovima koje diktiraju menadžeri.
Već neko vreme Marvel Studios je sve više kritikovan zbog despotskog odnosa sa studijima za specijalne efekte koji se brinu o njihovoj produkciji. Uglavnom, budući da nisu zaštićeni od strane sindikata, radnici na specijalnim efekatima, ključna komponenta za gotovo sve holivudske uspešne filmove, često su primorani na iscrpljujuće rasporede i nedovoljno plaćeni, ali u slučaju Marvelovih filmova i TV serija, čini se da je to gore nego bio gde drugde.
Pročitajte: Strip The Boys je bio poprilično oštar prema Stenu Liju
„Unutar grane specijalnih efekata, Marvel se smatra jednim od nasilnika u industriji“, nastavlja Vulture, „često namerno nalaže neizdržive količine posla ili uništava karijere onih koji ne ispunjavaju preuveličana očekivanja studija.“
Filmovi studija Marvel su u poslednje vreme na udaru kritika zbog lošeg kvaliteta specijalnih efekata. U martu je Victoria Alonso, jedna od najistaknutijih ličnosti kompanije i koordinatorka odelenja za specijalne efekte Marvelovih filmova, otpuštena iz razloga koji očigledno nisu imali nikakve veze s kritikama koje su pljuštale na najnovije projekte studija. Ali tom prilikom su se pojavile priče koje opisuju uslove radnika kao neizdržive i neodržive.
Osiguravanje sindikalne pokrivenosti maloj grupi ličnosti visokog profila u takozvanom “odeljenju produkcije” Marvel Studija mogao bi biti prvi korak ka širokoj i opštoj sindikalizaciji različitih studija za specijalne efekte, slično mehanizmu koji je nedavno pokrenut u svetu animacije, još jedna grana Hollywood-a kojoj nedostaje sindikalna pokrivenost: u februaru se prijavilo osoblje odeljenja za produkciju (menadžeri produkcije, supervizori produkcije, asistenti u dizajnu, asistenti za kasting, koordinatori scenarija) za dve animirane serije, Rick & Morty i Solar Opposites NLRB-u da dobiju sindikalne izbore i povlastice, što je izazvalo niz sličnih zahteva u mnogim studijima za animaciju.
Kako podseća Hollywood Reporter, prvi pokušaj sindikalnog udruživanja sektora ljudi koji rade na specijalnim efektima napravljen je pre desetak godina, nakon gorke priče o Rhythm & Hues, studiju za specijalne efekte koji je zatvoren zbog bankrota nekoliko dana pre njihove treće pobede na dodeli Oskara za specijalne efekte za film Pijev život.