Batman: Noel – Betmenova Božićna priča
Svi manje više znaju Dikensovu Božićnu priču, a šta kada se u ulozi Ebenezera Skrudža nađe niko drugi do Mračni Vitez.
Batman: Noel je grafička novela iz 2011. godine čiji je autor sjajni Li Bermeho. Kada pomislite na Betmena i Gotam, Božić i praznična atmosfera sigurno nisu nešto što vam prvo padne napamet. Bermeho je u Batman: Noel uspeo da ukrsti jedan Betmenov detektivski slučaj zajedno sa Dikensovom Božićnom pričom. Ovo je definitnivno hrabar koncept (iako nije originalan, Leb i Sejl su već uradili nešto slično sa Batman: Ghosts 1995. godine) ako uzmemo u obzir to da se Bermeho ovde po prvi put uhvatio u koštac i sa pisanjem priče, a ne samo sa crtanjem.
Na početku priče upoznajemo Boba, koji je zbog teških životnih problema bio prinuđen da ostavi svoj ionako slabo plaćen posao i počne da radi za Džokera. Bob sigurno nije želeo da radi za manijakalnog ubicu, ali to je bila prilika da se zaradi siguran i brz novac koji mu je neophodan za lečenje bolesnog sina. Tokom svog zadatka u kome je trebalo da dostavi paket za Džokera, on upada u Betmenovu zasedu.
Betmen je u ovoj priči tvrdokorni gospodin Skrudž. On ne pokazuje milost prema kriminalcima i prevarantima koje juri, a njegova jedina misija je da kriminalnu populaciju Gotama svede na minimum. U Bobu on ne vidi ništa sem običnog, slabog, kriminalnog ološa i odlučuje da ga iskoristi kao mamac ne bi li uhvatio Džokera. Čak ni kad sazna da Bob ima sina, to ne menja njegov plan, već na surov način i dalje misli o Bobu kao običnom šljamu, a o njegovom sinu kao o budućem prestupniku koji će verovatno krenuti očevim stopama.
Pročitajte: “Betmen: Stvorenje Noći” – Dečak koji je voleo Betmena
Narator nam priča priču o Skrudžu, aludirajući na Betmena, dok se paralelno odvija Betmenovo divljanje po Gotamu. Mračni vitez je prikazan kao u svom najzlobnijem izdanju, ozlojeđen i pun besa, bez razumevanja za Boba i okolnosti koje su ga primorale da se bavi kriminalom. Gubi se osećaj da je Betmen heroj, već izgleda kao ludak koji je dugo gledao u ambis i izbudio svaku ljudskost. Umesto duhova Božića, kako bi mu ukazali na to da je skrenuo sa pravog puta, njega posećuju dobro poznata lica, Catwoman u svojstvu duha prošlosti, Supermen kao duh sadašnjosti, a Džoker… kao duh budućnosti.
Crtež Lija Bermeha je kako smo i navikli, spektakularan, zasnovan na realističnom izgledu i atmosferi i bioskopskim kadrovima. On poseduje talenat za dinamičan raspored stranica koji je jako nekonvencijalan, ali izuzetno kreativan. Fascinantno je koliko je Bermeho posvećen svakom detalju. Prosto svaki strip na kome je radio do sad morate pročitati, pa i ako vam se priča ne svidi, crtež će sigurno biti melem za oči.
Batman: Noel je jedna ambiciozna priča, dobro izvedena, koja odaje počast Dikensovom k njiževnom klasiku u sopstvenom stilu. Priča koja je još jedan u nizu primera koliko je Betmen plodno tlo za najrazličitije moguće ideje i iteracije lika, uz koga svašta može dobro da funkcioniše.