LMS #999 Blek: Kavez – Nostalgična bomba!

0

Gotovo tri decenije kasnije, Golkonda nastavlja tamo gde je Dnevnik stao sa jednom od najčuvenijih strip edicija stare Jugoslavije.

LMS #999 Blek: Kavez - Nostalgična bomba!

Lunov Magnus Strip je kolažna edicija koju je novosadski Dnevnik pokrenuo 1968. Tek par meseci pošto je na kioske stigao prvi broj Zlatne serije. U početku je bio većeg formata i odavao utisak specijalnog izdanja da bi se kasnije izgubila gotovo svaka razlika u odnosu na Zlatnu seriju. Sa raspadom Jugoslavije gase se i Dnevnikove najpopularnije edicije i LMS staje na 997.  broju. kavez

Međutim, već neko vreme je trend ributova i rimejkova jako popularan i igranje na kartu nostalgije je postalo glavno oružje marketinga. U strip izdavaštvu je prvi nogu povukao Veseli četvrtak koji je pre par godina ponovo pokrenuo Zlatnu seriju sa tom posebnošću da svaki broj izlazi u bar dve varijante naslovnice i da jednu obavezno crta domaći autor.

Golkonda se odlučila na nešto drugačiji pristup prilikom oživljavanja LMS-a. Oni nisu restartovali ediciju već su odlučili da je nastave na onom mestu na kom je Dnevnik bio prinuđen da se zaustavi. Tako da umesto restarta, dobijamo nastavak kultne edicije sa tek blago poboljšanim kvalitetom korice i papira.

Otvara se pitanje junaka koji će nastaniti obnovljeni LMS jer izdavačka prava na većinu starih stanivnika drži Veseli četvrtak. Za sada je na kioscima Blek, a najavljeni su još Kit Teler i Nik Rajder.

Dakle novo poglavlje LMS-a je otvorio Blek sa epizodom Kavez, koju su još davnih dana kompletno odradili domaći autori po licenci. Scenario je pisao pokojni Svetozar Toza Obradović, crtao je Marinko Lebović, a naslovnu stranu je dočarao Bane Kerac.

Pročitajte: Stiže Veliki Teks Đovanija Fregijerija (GALERIJA)

Možda ovo jeste povratak u, za neke, srećnija vremena ali osim nostalgije u svakom obliku, ovaj strip nema mnogo toga da ponudi. Ne može se osporiti da je Toza Obradović čovek koji je dao nemerljiv doprinos domaćem stripu, ali scenario za “Kavez” je pun rupa, nelogičnosti i sveden je na nešto što liči na ideju koja je tek u razradi. Sa druge strane, ako se kvalitet Tozine priče uporedi sa ostalima iz serijala o golišavom traperu, perspektiva se značajno menja i ova priča se izdiže iznad proseka u stilu vaterpolo golmana.

Lebovićev crtež je, takođe, aspekt kojim se ovaj strip kvalitativno uzdiže u odnosu na standard originalnog serijala. Kako bilo, previše je oscilacija u crtačkom stilu, previše praznih pozadina na vinjetama i proporcije ljudskog tela variraju od table do table. Paralelno s tim, nailazi se na izuzetne vinjete koje plene odličnom stilizacijom upakovanom u jako izražajan minimalizam. Ali takve vinjete samo blesnu kao dolaz umetnikove sposobnosti.

Yu Blek zauzima šezdesetak strana dok ostatak popunjava rad originalnih autora čija priča nije završena i nastaviće se u nekom od sledećih brojeva.

Kada se podvuče crta može se reći da je Golkonda odigrala jaku kartu prilikom odluke da se oproba u kiosk izdanjima. Možda prvi naslov kojim du krenuli u movu avanturu nije najkvalitetniji, ali se svakako uklapa u nostalgični miks. Vreme će pokazati koliko kvaliteta mogu da pruže junaci koji su im dostupni.

Autor: Nikola Tasković

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x