Wolverine i kontraverzna naslovnica Esada Ribića
2003. godine izdanje Wolverine #6 imalo je naslovnicu, za koju se mnogi i dan danas pitaju kako je i zašto objavljena.
Esad Ribić, tada novi Marvelov crtač, nacrtao je naslovnicu koja prikazuje kontraverznu interakciju između Wolverina i Nightcrawler-a. Na toj naslovnici Wolverine bulji u sugestivnog, golog Nightcrawler-a, a urednici u Marvelu su nekim čudom dozvolili da se to objavi. Wolverine #6 je strip koji je napisao Greg Raka, dok su za crtež bili zaduženi Derik Roberston i Tom Palmer, uz naslovnicu pomenutog Esada Ribića.
O ovoj kontaverznoj naslovnici pisano je nekoliko puta tokom godina, ali ostaje jasno da u vreme objavljivanja Marvelov urednik Aksel Alonso ili nije shvatio konotacije ili nije mario za to. Neko bi mogao pomisliti da je Esad Ribić napravio naslovnicu kao nenamerno provokativnu, ali pisac Greg Raka se toga seća drugačije. Raka je napisao objašnjenje na Tumblr-u još 2015. godine.
,,Takođe obratite pažnju na postavljanje pivske flaše. Jednom sam bio u emisiji gde sam pitao Esada za tu naslovnicu. Esad je krupan, veseo čovek, sa uvrnutim smislom za humor. Samo me je pogledao. A onda se osmehnuo. I osmeh je postajao sve veći. I veći. I onda je rekao: ,,I niko u Marvelu nije primetio!” I onda nije mogao da prestane da se smeje”, naveo je Raka.
Pročitajte: Ko je Morbijus iz Spajdermenovih stripova i koliko je zapravo moćan?
Iako ova naslovnica može izgledati nevino, postoji sumnja da je Ribić implicirao na to da su Wolverine i Nightcrawler u intimnoj vezi. Podloga Ribićeve naslovnice mogla bi da bude i emotivna pozadina koju Nightcrawler nudi Wolverinu u ovom izdanju, gde teše jedan drugog nakon smrti Colossusa, posebno ako se u obzir uzme njihovo dugogodišnje prijateljstvo.
Izrazito erotična naslovnica, na kojoj očigledno go Nightcrawler, koji prilazi pripitom Wolverinu, dok ovaj drži pivo u vrlo sugestivnom položaju, više je sugestivna nego eksplicitna. Da li su u pitanju dva prijatelja koja te noći traže utehu u piću ili u nečem drugom, ostaje misterija.
Mnoge naslovnice koje seksualizuju Marvelove likove nisu izdržale test vremena i uklonjene su iz objavljivanja. Najbolji primer je kontravezna naslovnica Spider-Woman Mila Manare. U toj dugoj istoriji seksualizacije ženskih superheroja, moguće je da je Ribiću dozvoljeno da seksualizuje i dva muška superheroja. Čitaoci možda nikada neće tačno saznati kako to da nijedan urednik Marvela nije primetio sugestivnu naslovnicu Esada Ribića, a ona će i dalje biti predmet posmatranja i duboke analize.