Između Teksasa i Pakla ili Teksaški masakr zajebanim crncem
Nova Zlatna serija donosi drugu pustolovinu junaka koji je digao prašinu prilikom svog prvog galopa kroz kolažnu ediciju Veselog četvrtka.
Prikaz stripa “Dedvud Dik: Između Teksasa i pakla” scenariste Mauricija Kolomba i crtača Paskvalea Frizende u izdanju Veselog četvrtka
Dedvud Dik je ponovo na kioscima i u striparnicama u epizodi “Između Teksasa i pakla”. Nastavak njegovih pustolovina potpisuju Kolombo sa scenarističke i maestro Frizenda sa crtačke strane.
Za originalnu koricu je bio zadužen Mastantuono, dok je na domaćoj verziji ponovo briljirao Igor Kordej čiji rad oplemenjuje srpsko izdanje i svakako ga čini vrednim za nabavljanje.
Goran Skrobonja, urednik mini serijala, se u predgovoru osvrće na internet reakcije u vezi prošlog broja, a koje se tiču političkog lajtmotiva Dedvud Dika.
Naime, prilikom premijere u Zlatnoj seriji, Dedvud Dik je naišao na priličnu količinu animoziteta kod dela publike. Bilo je tu oštrih komentara na društvenim mrežama, uglavnom loše sročenih i tematski promašenih uz pokoji preteći. Redakcija VČ, ali i uredništva pojedinih mejnstrim medija su iz njih izvukli poruke rasizma pa je na tome zasnovana i promocija nastavka.
Naslov uvodnika je definitivno preoštar i etiketa rasizma se danas olako kači ukoliko dođe do oštrijeg komentarisanja ovako osetljivog sadržaja. Ipak, potpuno je besmisleno vređati, pa čak i kritikovati redakciju Veselog četvrtka za nešto što njeni članovi nisu stvarali. Dušan Mladenović, a ni Skrobonja nisu učestvovali u stvaranju ovog strip junaka već ga jednostavno prenose domaćoj publici kao nosioci licence za izdanja kuće SBE. Dakle, Veseli četvrtak svoju izdavačku delatnost bazira na stripovima italijanskog izdavača pa su se potrudili da čitaocima serviraju sveže priče.
POVEZANO: “Dedvud Dik” – Novi kauboj jaše i crn je poput noći
Logičnim rezonovanjem dolazi se do zaključka da izdavačka kuća koja se bavi italijanskim stripom, ne treba da se u isto vreme bavi i politikom, a ne može da bude ni odgovorna što se problemi Srba na KiM i Crnoj gori guraju u medijski zapećak. Oni jednostavno objavljuju stripove, a adresa za manjkavost u opštem informisanju treba da ide ministarstvu i medijima koji se bave prenošenjem vesti.
Dedvud Dik je napustio vojsku i sada luta tražeći svoje mesto pod Suncem. Na početku nove avanture spasava prostitutku/pevačicu iz kandži surove bande Apača. Kasnije niz priču, ponovo preuzima ulogu dobrog Samarićanina kada u pustinji nailazi na ranjenog matorca njegove boje kože. Stari se zove Kremp i izgledi da preživi svoje rane su ravni nuli. Ipak, Dik će ostati da ga brani od besne potere, a obećava mu i sahranu na osvećenom zemljištu. Zbog te sahrane će zaratiti sa celim jednim gradićem čiji stanovnici ne žele da crnac deli groblje sa njihovim pokojnicima.
Žanr ovog stripa bi trebalo da bude vestern, ali je on horor već od prve strane. Nadrealni užas ljudske dekadencije iskače sa svakog panela i deluje kao da je potpuno van staze koju je uspostavila prva epizoda.
Sam zaplet je besmislen, a motivacije likova i ne postoje već ih scenarista usmerava ka raspletu ne dajući im pritom nikakav zadatak u pozadini.
Kvalitativni pad u izvođenju narativa je očigledan i većina stranica je tu samo da bi strip izgurale do zadatog broja strana.
Dijalozi su puni psovki i vulgarnosti, što na dosta mesta deluje isforsirano. Ali kvalitet dijaloga je zasigurno pozitivna strana ovog stripa.
Svakako najkvalitetniji momenat ove priče je prelep crtež Frizende. Svojim kadriranjem, odnosom crnog i belog, kreiranjem lica i njihovih ekspresija i uopšte sitnim detaljima, uspeo ja da prenese čitaocima grotesknost priče. Sigurno je u tom aspektu dodatno pojačao ono što je Kolombo zamislio prilikom obrade Lensdejlove priče.
Sledeća Zlatna serija ponovo ima Zagora među koricama i ponovo ćemo dobiti nešto vruće iz Bonelijeve kuhinje. Epizoda koja je nedavno izašla u redovnoj seriji dolazi ispod žute trake.
Autor: Nikola Tasković
POGLEDAJTE I OVO: