“Kalvin i Hobs: Tigar psiho ubica”: Zbornik mudrosti mladog Kalvina!

0

Kada se posmatraju društvene mreže i njihov uticaj, može se primetiti da stranice koje postavljaju smešne, kritičke, satirične ili stripiće koji opisuju svakodnevicu, imaju veliki broj pratilaca.

tigar psiho ubica stripblog

Svakako, njihov kvalitetan sadržaj, zapravo o kvalitetu može da se diskutuje, ali svakako sadržaj koji zavređuje pažnju velikog broja korisnika društvenih mreža privlači pažnju i stripovske, ali i javnosti kojoj stripovi nisu na prvom mestu na spisku za čitanje.

Pročitajte: “Nezaobilazni Kalvin i Hobs”: Naizgled humorističan, a zapravo veoma kompleksan strip!

Strip Blog na svom portalu i društvenim mrežama objavljuje neke od takvih stripova, kao što je “Three Panel Crimes”, Instagram strip, neme forme, dakle bez dijaloga, koji okuplja različite crtače da u svega tri scene predstave neku krimi priču. Tu je i adaptacija Strip Bloga stripa “Nemrtvi Ed”, priče o mrtvaku, povratniku u svet živih koji pokušava da pronađe odgovore na pitanja o svom ponovnom postojanju i nenadanom nastanku. Imamo i pozitivne primere domaćih strip crtača koji rade na stripu “Boško”, domaćem, satiričnom izdanju koji nema standardizovan broj scena po epizodi, ali koji svakako u malo kadrova prikazuje neshvatljive događaje stvarnosti. Ovakvih, zaista kvalitetnih primera po internetu ima mnogo, mi smo naveli same neke iz naše kuhinje. Ono što jeste pravi problem je to što ne postoji dobar model naplaćivanja rada ovakvih umetnika, te tako oni zarađuju malo ili ne zarađuju uopšte, jer teško mogu da dođu, svojim stripovskim radom do statusa influensera i tako naplaćuju papreno svoje usluge promocije.

Kad sve ovo sagledamo, onda dolazimo i do zaključka kako bi, da je ranije bilo ovakvih mreža kakve imamo danas, koje povezuju ljude širom sveta, neki stari stripovi doživeli veliki uspeh u ovakvom načinu objavljivanja, možda i veći nego što su postigli u novinama i časopisima u kojima su svojevremeno objavljivani. Ovakva tvrdnja se temelji i na toj činjenici, kada se na Instagram postavi neki Garfildov ili Hogarov strip, kada se scene iseku i redosledno se poređaju za listanje, ti postovi imaju veliku čitanost i ogroman broj reakcija na konkretan post.

Posetite STRIP BLOG SHOP: OVDE

Tako bi, verujemo, i Kalvin i Hobs bili idealan Instagram strip, koji bi, sigurni smo, zavredio pažnju velikog broja korisnika ove društvene mreže.

Ovaj utisak se stiče čitajući, vertikalno postavljeno izdanje, A4 formata i sa mekim koricama, u crno-beloj tehnici štampe System Comicsa objavljeno 2012. godine “Kalvin i Hobs: Tigar psiho ubica”.

Bil Vaterson je u ovom izdanju, punom fenomenalnih priča, koje je u integralu originalno objavljeno 1994. godine samo pratio događaja, godišnja doba, godišnje sezone i slično. Stiče se utisak da je svakodnevno opisivao, u svojim stripovima događaje koji su se njemu lično događali u porodici i koje je on posmatrao. Kalvin se u ovom ciklusu priča obreo prvo u školi, zatim na zimskom raspustu, onda ponovo u školi, pa na letnjem raspustu. Čitava jedna školska godina opisana je kroz prizmu klinca, školarca, koji sa svojom plišanom igračkom pravi najneverovatnije smicalice, samopovređivačke akcije i vratolomije, uz to kritikujući društvo, školski sistem, položaj dece u porodici, kulturu, umetnosti i slično…

-Umetnost je mrtva, kaže mali Kalvin, sve je rečeno. “Stilovi su istrošeni, a sadržaj je besmislen, umetnost više nema svrhu. Sve što je preostalo je samo trgovina robom.”

Ova tvrdnja je i više nego realna zapravo kako nekad tako i danas, samo malo gore. A kada priča o avangardi Kalvin kaže: “Problem sa avangardom je što ne znaš ko koga zavitlava.”

Kada Kavina upita Hobs, zašto mu je sneško tužan, on mu odgovori velikim rečima malog filozofa prolaznosti života: “On zna da je samo pitanje vremena kada će se istopiti. Sunce ne sluša njegove vapaje. Oseća da je njegovo postojanje besmisleno.”

A scene iz detinjstva svakog deteta su takve da se i više nego budi osećaj sentimentalnosti. “Ako ti se ne dopada nemoj da jedeš, ali ti neću spremiti ništa drugo”, kazala je Kalvinova majka.

Mnoštvo mudrosti o mnogo čemu se nalazi u ovoj knjizi, a prevod Igora Mitrovića upotpunjuje osećaj realnosti samih scena.

“Kalvin i Hobs” su strip likovi koji su izašli iz pera umetnika Bila Votersona 1985. godine i objavljivani su od strane Universal Press Syndicate. Priča govori o odrastanju šestogodišnjeg dečaka Kalvina, uz njegovog tigra Hobsa. Kalvin je jedinac, živi samo sa majkom i ocem, ide u školu i živi prosečan život jednog običnog deteta, prosečne porodice u Sjedinjenim Američkim Državama. Međutim, Voterson je baš u tom običnom, porodičnom životu koji opisuje prepoznao more neobičnosti, te je tako Kalvinu dao nekoliko karakteristika ličnosti.

Da je u Kalvinovo doba bilo Instagrama samo bi mu nebo bilo granica, ali je pitanje koliko bi ga njegov autor stvarao, jer se ne zna od čega bi živeo…

POGLEDAJTE I OVO: 
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x