“Sendmen: Lutkina kuća” – Kad se konci sna rašiju!
Morfej, gospodar, se vratio u Snevanje. Posle decenija zarobljeništva vratio se u svoje carstvo gde ga zatiče nered i vest da su neki od njegovih podanika pobegli u Stvarnost.
Prikaz stripa Lutkina kuća Nila Gejmena i grupe autora
Od samog početka ljudi sanjaju. Fenomen sna i stvaranja svetova unutar čovekovog uma i danas zaokuplja pažnju naučnika, filozofa i umetnika. Naročito potonja grupa gaji posebnu ljubav prema mestima na koja odlazimo dok spavamo. Tamo se nalaze stvari nepojmljive na javi, tamo žive ljubavi i strahovi koje u svetu opipljivog ne možemo naći. Tamo žive isnspiracije za sva umetnička dela u istoriji.
Pročitajte: „Sendmen: Preludijumi i Nokturna“ – Uvod u jedinstvenu strip mitologiju
Mnogo toga se nakupilo u kolektivnom snevanju tokom eona, svakojake snove i noćne more smo stvorili, a šta sve može da se desi ukoliko te kreacije dođu da nas posete u stvarnosti?
Lutkina kuća, ipak, nije samo puki lov Sna na odbegle podanike njegovog carstva. Priča je razgranata i prati nekoliko tokova koji će se na kraju sresti u formiranju epiloga. Sve počinje sa ljubavlju koju je Morfeus gajio pre mnogo vekova prema smrtnici Nadi koja mu je slomila srce i koju je osudio na večni Pakao.
Rouz Voker i njena potraga za izgubljenim bratom Džebom, čini još jedan tok radnje. Međutim Rouz je i vrtlog snova. Pojava jako retka i toliko opasna da može da uništi Snevanje. To će Morfeju dati još jedan cilj za lov u stvarnom svetu.
Gejmen u drugoj narativnoj celini Sendmena, čitaoce bliže upoznaje sa svetom kojim vlada San, a takođe i aktivno gradi svoju mitologiju uvodeći u priču još dva člana porodice Bezvremenih (Strast i Sumanutost).
Avantura isprepletana mitologijom, fantastikom i hororom, ovaj put je potpuno obavijena plaštom porodice. Dok Gejmen vodi svoje likove, svakog ka svom cilju na svoje čudne i morbidne načine, predstavlja nam nekoliko tipova disfunkcionalnih porodica. Za početak su tu Bezvremeni sa svojim spletkama i motivima koliko luckastim toliko i opasnim. Zatim Vokerovi, razjedinjeni, izmučeni i u potrazi za jedinstvom. Tetka i teča sa kojima živi Džeb i koji ga svakodnevno zlostavljaju na najgnusnije načine. I na kraju mala grupa čudaka koja deli pansion sa Rouz dok traga za bratom.
Upotrebljavajući porodicu na ovakav način i servirajući nam neku njenu varijantu na svakom koraku, Gejmen nas tera da se povezujemo dublje sa situacijama koje proističu iz takvih krugova. Pisac se tako poigrava osnovnim emocijama koje zdrav čovek gaji o porodici i vrednostima koje bi trebala da nosi i na taj način produbljuje strahove, bizarnosti i fantaziju koju stvara.
Crtež se i u ovom trejdu, kao i u većem delu serijala, može najbolje opisati kao sugestivan. Brzih, tankih linija, dinamičan u većini kadrova, ali ponekad jako težak za oko zbog nedoslednosti u proporcijama i izrazima lica.
Prvo objavljivanje, u magazinskom formatu, Lutkina kuća je doživela 1990. godine. Beli put je objavljuje kao 33. knjigu svoje edicije Grafički romani. U susedstvu je deo prve knjige Absolut izdanja Fibre.
BONUS VIDEO REDAKCIJE STRIP BLOG: