Merkurio Loi – Sofisticirana originalnost na području Bonelijevih stripova
Rim, večni grad, je u mnogim situacijama bio idealno mesto u koje ćete smestiti svoju priču.
Godina je 1825. Vremena su daleko od mirnih, a Rimljani se bore da se oslobode kandži papinstva. Merkurio Loi je jedna od najupečatljivijih ličnosti koja živi u Rimu. Danju je on sasvim ugledan profesor istorije, ali noću često ima druge stvari kojima se bavi.
Posebnost stripa Merkurio Loi Alesandra Bilote je njegova originalnost. Dok Bonelijevi likovi imaju određeni žanr kojem pripadaju (Teks – vestern, Dilan Dog – horor, Marti Misterija – misterija, Nejtan Never – naučna fantastika, Dragonero – fantastika…), Merkuriu Loiu je teško odrediti narativni žanr. Isto tako Merkurio Loi nije uporediv sa bilo kojim prethodnim Bonelijevim serijalom.
Njegove avanture uzimaju oblik Šerloka Holmsa. Takođe, Merkurio ima svog izuzetno mladog pomoćnika, Otonea, kao i bivšeg pomoćnika Tarčizia, koji mu je zakleti neprijatelj, što je slično odnosu Betmena i njegovih Robina. Dakle, Merkurio Loi je poznati amaterski istražitelj i avanturista u Rimu, i sasvim originalan izum Alesandra Bilote.
I Merkurio je poput mnogih Bonelijevih likova usko povezan sa ličnošću svoga autora. Bilota je izuzetno sposoban da kroz Merkuria izrazi svoje strepnje, lična razmišljanja i mane. Čak i unutar Bonelijevog jezika, izbegava se jasna klasifikacija, a krasi ga tvrdoglava nerazlučivost. Čitajući prvih desetak epizoda, stiče se utisak kako nam Merkurio beži, pre nego što smo stigli da ga razumemo. Lik je odmah dobio precizan grafički identitet koji odudara. Njegovo lice liči na lice majmuna, sa ogromnim klempavim ušima i velikim nosem, što nije baš prototip klasičnog italijanskog junaka. Suprotno tome, njegov temperament uopšte nije očigledan. Kao dobar anarhistički pokvarenjak i situacionista, Merkurio negira celokupan Bonelijev spektakl. Sve je šou u ovom stripu, ali drugačije vrste nego inače. Njemu nije cilj da pobedi svoje neprijatelje, već da svesno otkriva prirodu igre koju igra. Strip je prožet mehanizmima realnosti. Merkurio Loi prkosi klasičnim Bonelijevim stripovima i čitaocima jer im ne daje šou u onom tradicionalnom, avanturističkom smislu.
Akcija jednostavno ne dobija glavnu ulogu i u Bonelijevom domaćinstvu nikada nije bilo toliko jasnog odsustva konflikta. Konflikt je tu ali nije isceniran, već se na njega aludira. Scene u kojima Merkurio i njegov partner Otone napokon mogu da iskažu svoje fizičke talente protiv svojih protivnika, negativaca poput onih iz američkih stripova koji su ovde prevezeni u papski Rim, zapravo se pripovedaju zaista odsutno. Kao krajnje dosadni događaji sa likovima koji vode u suprotnom smeru od onog u koji nas vodi narativ epizode. Akcija, ako postoji, nema dramatični značaj.
Pročitajte: Mister No Revolution: Snovi u Kaliforniji se ne ostvaruju
Efekat epizoda nije uvek efikasan. Težina intelektualnih igara koje Loi igra često slabi dramatični efekat epizode, dok u drugom navratu guši razvoj tenzije. Kako mu je cilj da otkrije prirodu igre koju igra, Bilota odbacuje Merkuriov emotivni aspekt, ali zato prihvata filozofski, spekulativni aspekt i iskrenost u pokušaju da razume svet i njegovu prirodu kao jednu veliku igru. Jedan od klasičnih sukoba Merkuria i Otonea svodi se na to kako ko reaguje na život. Za Otonea život se živi emocijama, dok se Merkurio zalaže za razum.
Ono najefektnije kod Bilote su predgovori pred svaku epizodu koji stripu daju poseban šmek.
Crtači se smenjuju sa epizodama, te je svaka epizoda bogata na različitim aspektima. Mateo Moska je zadivio sa svojim detaljima u pozadini, Đampjero Kazertano je bio uspešniji sa licima i ekspresijama, ali grafički standard u serijalu drži Andrea Borđoli. On je pažljivo karakterisao likove i podjednako se usredsredio i na prolazne negativce. On sjajno hvata likove kada su prožeti tugom i uspešno ih transformiše u srećne.
Boje Frančeske Pisćiteli nadograđuju narativ i daju prepoznatljiv vizuelni izgled. Retko kad su jake ili preterane, a posebno su istaknute u mračnim i depresivnijim stranicama.
Merkurio Loi je prvobitno nastao u 28. broju serijala ,,Jedno doba, jedna priča”, da bi zatim dobio svoj serijal koji je završen sa brojem #16, a na domaćem tržištu trenutno možete naći prvu polovinu.
Merkurio Loi potvrđuje da je originalni i inventivni naslov. Stalno je usmeren na izbegavanje lakih rešenja i neispunjavanje mnogih očekivanja čitatelja. Bilota je hrabro izgradio ovu harizmatičnu seriju, koja je između šerlokovske intelektualne igre i superherojske avanture.