Spajdermen: Daleko od kuće Recenzija – Sa velikom moći dolazi…

0

Svaki film koji u kontinuitetu dolazi nakon globalno spektakularnog filma ,,Osvetnici: Kraj Igre” ima težak zadatak i suočava se sa visokim očekivanjima. Upravo zbog toga je film o najomiljenijem i najpopularnijem Marvelovom heroju, Spajdermenu u neku ruku zicer i igranje na sigurno.

Spajdermen: Daleko od kuće recenzija - Sa velikom moći dolazi... strip blog

Međutim, film ,,Spajdermen: Daleko od kuće”, u stopu prati i uspeh animiranog filma ,,Spajdermen: Novi Svet” nagrađenog Oskarom. Samim tim je film ,,Daleko od kuće” morao biti najambicioznija Spajdermen ekranizacija do sada.

U MCU smo do sad imali prilike da vidimo svašta, ali malo je bio nekih prizemljenih narativa i situacija. To bi svakako bili filmovi: ,,Kapetan Amerika: Zimski Vojnik, donekle ,,Iron Man 3” i Spajdermen: Povratak Kući”. ,,Spajdermen: Daleko od kuće” prati prethodni MCU film o Spajdermenu, u kome su nivo akcije i brzina narativa spušteni, a podignut lični fokus na Pitera Parkera. daleko

Nakon svega što mu se dogodilo u prethodnim filmovima, Piter kreće na ekskurziju po Evropi, gde se nada da će provesti više vremena sa MJ. Spreman je da napravi pauzu od života superheroja i da ponovo bude tinejdžer. To je pristup koji je za ovaj film trijumfalan. Pogađajući srž starog stripovskog Spajdermena, on je tinejdžer razapet između aproksimacije normalnog života i njegovih velikih odgovornosti kao superheroja. Piter je umoran nakon svih trauma koje je prošao u prethodna dva dela Osvetnika i njegov jedini plan je da osvoji MJ.

POVEZANO: Osvetnici: Kraj Igre Recenzija – Da li je ovo vrhunac franšize?

Kada ga Nik Fjuri pozove da pomogne oko borbe sa novim čudovištima koja razaraju Zemlju, on ne želi to da uradi kako bi proveo vreme sa svojom simatijom i rado bi prepustio taj problem ostalim superherojima, ali on je Fjurijeva jedina opcija. Kako mu Fjuri ne ostavlja izbora, on mu se pridružuje i usput upoznaje novog heroja, Kventina Beka, koga usput prozivaju Misterio. Svako ko poznaje opus likova iz Spajdermenovih stripova, zna koje Misterio i u kom smeru radnja ide, ali je opet zanimljivo videti na koji način će se stvari odvijati. Uz par ziheraških obrta, Misterio je sasvim dobro uklopljen u MCU, i njegova pozadina se na pametan način povezuje sa prethodnim filmovima, kao što je to bilo i sa Lešinarom (Vulture) u prethodnom filmu.

Kako je ciljana publika ovog filma uglavnom tinejdžerske dobi, Misterio je ograničen na taj način da niko ne treba da ga shvati preterano ozbiljno, za razliku od stripovskog Misteria. To je ono što je u ovakvim situacijama nepravedno prema nekim izrazito kompleksnim i zanimljivim likovima iz Marvelovih stripova. Stoga naravno ne treba očekivati da će Misterio učiniti neko zlodelo krupnih razmera kao što to čini u stripovima (npr. manipulisanje Vulverinom da ubije sve X-Mene).

Za razliku od njega, Spajdermen je prikazan verovatno na najblistaviji način u svim live-action adaptacijama do sada. Ne morate biti Marvelov ili Spajdermenov fan da biste znali popularnu rečenicu: ,,Sa velikom moći dolazi velika odgovornost.” To je sigurno najpoznatija fraza iz Spajdermenovih stripova koju je napisao veliki Sten Li. Film se u ogromnom i uspešnom smislu drži ove fraze. Piterova otvorena frustracija jer mora da spašava svet, umesto da bude sa MJ, je prikaz fascinanto prizemnog pristupa u kome se Piteru jednostavno dozvoljava da sve vreme bude ono što i jeste – tinejdžer. Koliko Piter želi da bude tinejdžer i ima običan život govori to što se u jednom momentu filma odriče svoje moći, velikih očekivanja i nasleđa Tonija Starka, njegovog mentora. On sve to prepušta Misteriju, ali kada sazna ko je on zaista, već je kasno.

Uglavnom svi MCU filmovi se kreću brzo i gledaoci moraju da drže korak, dok se reditelj Džon Vots poigrava sa prostorom i koristi ga da izgradi i prikaže Spajdermena na učinkovit i emocionalan način. Drugi aspekt koji nosi film, osim Piterove čežnje za normalnim životom, je strah da ako uskoči u čizme svog mentora i očinske figure, Tonija Starka, neće ispuniti velika očekivanja. Ovo je pored logičnog narativa nakon smrti Ajron Mena u filmu ,,Osvetnici: Kraj Igre” neki vid grupne terapije u kojoj učestvuju Piter i svi zagriženi MCU fanovi koji pate za gubitkom. Piterov gubitak je svakako ličniji, ali to je još samo jedna stavka zbog koje je on najrelatabilniji karakter za publiku.

Ako Tom Holand nije dokazao svoje talente, šarm i harizmu do sada, onda je to učinio sa ovim filmom. Njegova energija i snalažljivost su evidentni, bez obzira na situaciju ili partnera sa kojim deli scenu. Ako je neko ikada gledao njegove intervjue i gostovanja po emisijama, primetio je njegovu smotanu prirodu i to je nešto što on uspešno unosi u lik Pitera Parkera i to ga čini savršenim izborom za ovu ulogu. Džejk Džilenhal kao Misterio pruža jedan čvrst i svestan performans. Oni koji prate njegov rad znaju koliko je ovaj čovek sposoban da se transformiše u šta god uloga od njega zahtevala, ali ovde nije bilo takvih potreba. Kao Misterio on izgleda kao sasvim tipičan heroj dobroćudnog izgleda i čvrste vilice kakvu obično imaju superheroji. Kada se stvari obrnu u drugoj polovini filma njegova svestranost malo više dolazi do izražaja.

Zendaja je konačno dobila više prostora kao MJ i to je iskoristila maksimalno uspešno. Njen lik je dosta izmenjen i transformisan u modernu tinejdžerku.

strip blog

Misteriov spektar moći dozvoljava neke vrtoglave sekvence koje pokušavaju da pariraju onima iz animiranog filma ,,Spajdermen: Novi Svet”, ali ne uspevaju da ih prevaziđu. Prelazak u Evropu i menjanje krajolika u odnosu na dosadašnje MCU filmove je nešto što utiče na vizuelnu percepciju i čini ovaj film jedinstvenijim u poređenju sa pređašnjim. Film, kao i mnogi MCU filmovi, troši svoje vreme povezujući se sa ostalim MCU filmovima, a to vreme bi moglo biti iskorišćeno na kvalitetniji način. To je uglavnom problem svih filmova ove franšize. Kada se saberu svi utisci film ,,Spajdermen: Daleko od kuće” je dokaz da Marvelova formula još uvek nije iscrpljena, te da još uvek imaju nešto novo da ponude. U pitanju je izuzetno zabavan superherojski film koji je prožet mnoštvom elemenata romantične komedije, i uspešno pogađa srž stripovskog Spajdermena. Da je kreator Spajdermena, Sten Li živ, ne bi mogao da ne bude ponosan na ovaj film.