Teška vremena za Marvel Comics

0

Stvari u Marvel Comics-u u poslednje vreme ne izgledaju baš najbolje.

Teška vremena za Marvel Comics

Nakon ogromnog porasta prodaje stripova nakon pandemije, američko tržište stripa sada doživljava trenutak produžene stagnacije. U poslednje vreme prodaja je opala ili u najboljem slučaju ostala stabilna, a ko god najviše pati od ove situacije, čini se da je Marvel Comics, sada konstantno iza DC Comicsa na mesečnoj lestvici i u punoj kreativnoj krizi. Ova situacija je proteklih sedmica privukla pažnju nekih američkih novinara, koji su pokušali da je analiziraju i šta je dovelo do teških vremena za Marvel.

Heidi MacDonald, na virtuelnim stranicama The Beat-a, čak koristi izraz „slabost“ kada govori o trenutnom stanju Marvelovih stripova: „Ne čitam redovno Marvelove stripove, pa ovaj članak shvatite kao eksternu tačku gledišta. Ali čak i kao posmatrača, zdravlje ove izdavačke kuće je i dalje kritično za mnoge čitaoce i trgovce i ima tendenciju da pokreće veći deo naracije. DC hrabro stoji na svom mestu i čini ono što može. Ali čini se da je ono što se dešava u Kući ideja izmaklo kontroli”.

Gledajući ovomesečne naslove, možete videti veliku masu varijanti naslovnica, mini-serijala, crossovera i reizdanja. Primetila sam omnibus iz ciklusa Fraction/Hague o Hawkeyeu”, nastavlja novinarka, pozivajući se na strip objavljen pre jedanaest godina. „Možda su to samo ova teška vremena (ili moja interesovanja), ali prošlo je mnogo vremena otkako je izdanje knjige dobilo ovaj nivo opšteg priznanja. Marvelov nedavni šokantni nedostatak uspeha na tržištu knjiga potvrđuje ovu ideju.”

„Šta nije u redu sa Marvelom? Nisam jedini koji se ovo pita. To je uobičajena tema u poslednje vreme. Bilo da se radi o autorima, prodavcima ili jednostavnim čitaocima, postoji gorući osećaj sumnje i nezadovoljstva s najvećim izdavačem direktnog tržišta”, primećuje David Harper na SKTCHD. U nedavnim razgovorima o Marvelu, reči i izrazi poput ‘razočarenje’, ‘nedostatak fokusa’ i ‘odsustvo identiteta’ su prilično česti. Lako je shvatiti zašto kada pogledate trenutnu ponudu ovog izdavača i njegove nedavne najave. Iako u njegovoj liniji ima dobrih stripova, sve izgleda kao zbrka. Raširenost ovog osećaja dovela je do opadanja poverenja kupaca, porasta skepticizma trgovaca i opadanja opšteg entuzijazma prema izdavaču.

Po svemu sudeći, u DC Comicsu bi trenutno bila mnogo opuštenija situacija za autore u odnosu na Marvel, a to bi potvrdila i stalna migracija važnih autora iz drugog u prvi, kao što je još jednom istakao Harper: ,,Prominentna imena kao što su Chip Zdarsky, Kelly Thompson i Jason Aaron videli su da se njihov doprinos Marvelu smanjuje, dok su oni koji se nadolaze kao Tini Howard, Vita Ayala i Matthew Rosenberg potpuno nestali. Došlo je do tihe migracije iz Marvela u DC i druge izdavačke kuće, a u pitanju su značajna imena. Uticaj ovog odliva mozgova počinje da se oseća.”

Za sve, čini se da je rešenje za ovaj težak period Marvela jedno: izdavačka kuća treba da olabavi uzde i stvori okruženje u kojem autori mogu slobodno stvarati. Prema Georgeu Chrysostomouu iz CBR-a, postojala bi posebna potreba za stvaranjem novih izdavačkih etiketa, kao što se dogodilo između kasnih 1990-ih i ranih 2000-ih s Marvel Knightsom, MAX-om i Iconom, ili čak ranije s Epic Comicsom: ,,Novi svetovi, novi likovi i noviteti su doprineli uspehu ovih publikacija, koje su postale popularne ne zbog svojih zajedničkih univerzuma i masovnog pričanja priča u stilu Marvelovih događaja, već zbog pojedinačnih lukova priča izvedenih iz toga. vremena

Pročitajte: Predator vs Wolverine – Sasvim očekivan krosover

„Mnogi naslovi sa ovih etiketa su tada uticali na glavni Marvel univerzum, pokazujući da su rizične ideje kojima je dat prostor za istraživanje na kraju koristile statusu quo Zemlje-616“, rekao je reporter. “Također, neke od ovih strip serija mogle su postati velike franšize same po sebi, ali nažalost Marvel nije uspeo zadržati mnoge od ovih važnih nekretnina. Kako izdavačka kuća gleda u budućnost i pokušava odlučiti o svojim sledećim koracima, ključno je da etikete ponovo budu deo diskusija. To je sjajan poligon za nove talente i neverovatna platforma za veterane da se uključe u neograničene lične projekte.

S druge strane, kako ističe MacDonald, upravo je već spomenuta linija Marvel Knightsa, koju su 1998. kreirali Joe Quesada i Jimmy Palmiotti, započela modernu eru izdavačke kuće i promenila lice američkog tržišta stripa za dugi niz godina. (kao što smo takođe rekli malopre). Problem je u tome što su se od tada stvari potpuno promenile za Marvel, koji je «1998. bio samo izdavačka kuća stripova; to je sada najveći brend, jer Marvel Cinematic Universe vodi filmsku industriju poslednjih 15 godina. vremena

U ovoj situaciji, autori se sve češće nalaze vezanih ruku, koji moraju da slede tuđe diktate, a ne da sami diktiraju tempo sopstvenih priča, dok urednici – osim što nadziru knjige – deluju kao spona između autora i Marvela, pazeći da sve teče glatko. Ukratko, reorganizacija urednika koja je trenutno u toku unutar izdavačke kuće možda neće biti dovoljna, s Tomom Brevoortom koji će uskoro nadzirati X-Men nakon 25 godina na čelu Osvetnika, baš kao i kontinuirano ponovno pokretanje pojedinačnih likova ili sporadične smrti i vaskrsenja kako bi se šokirali čitaoci. Umesto toga, bilo bi potrebno dublje preispitivanje produktivne i kreativne dinamike. Svakako nešto što nije lako postići iz dana u dan.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x