Dizni zabranjuje stripove o Baji Patku
Kompanija Volt Dizni zabranila je ponovno štampanje stripa o Baji Patku čiji je autor Don Rosa.
Kompanija Volt Dizni je donela odluku da dve epizode stripa o Baji Patku koje je uradio Don Rosa ne budu deo novih štampanja i re-izdanja.
U pitanju su epizode The Richest Duck in the World i The Dream of a Lifetime, a razlog je zapravo pojavljivanje lika Bombie the Zombie koji se pojavljuje u obe priče i zbog nove Diznijeve politike koja više vodi računa o inkluzivnosti: „Kao deo svoje konstantne posvećenosti raznolikosti i inkluziji, kompanija Volt Dizni revidira svoju biblioteku priča. Kao rezultat toga, neke priče koje nisu u skladu sa tim vrednostima više neće biti objavljivane. Ovo se odnosi i na Vaše dve priče The Richest Duck in the World i The Dream of a Lifetime. Ove priče neće biti ponovno štampane niti biti deo budućih antologija“, stoji u mejlu koji je Rosa dobio od kompanije Volt Dizni.
Bombie the Zombie je živi mrtvak, reanimiran vudu magijom. Dolazi iz priče Karla Barka pod nazivom Donald Duck – Voodoo Hoodoo, prvobitno objavljene 1949. Autor iz Oregona ga je smatrao Afrikancem u odrpanoj odeći i sa karikaturalnim crtama lica, i moguće je da je upravo ovaj prikaz taj koji pozicionira priče nove Diznijeve politike. Čak i čarobnjak koji ga oživljava i članovi njegovog plemena sa njim dele istu stereotipnu reprezentaciju, što bi moglo da doprinese isključenju ovih priča iz Diznijevog kataloga.
Pročitajte: Skar, negativac iz Kralja Lavova, dobija svoju origin priču u stripu
Razlog za Diznijevu odluku nije sasvim jasan, možda zasnovan isključivo na crtežima, a ne na onome što se se odvija u stripu, u stvari jedna od tih priča je antikolonijalna priča, u kojoj je Baja Patak negativni lik koji uništava život plemena Afrikanaca za svoju ekonomsku korist. baji
Rosa je na Fejsbuk stranici The Official Don Rosa Group okačio ovaj komentar:
„Pitam se koje su druge priče o Patkama zabranje?“, upitao se u postu. „Možda samo moje? Možda ne? Ali je očigledno da je svih dvanaest poglavlja mog stripa (Life and Times of Scrooge McDuck) zabranjeno jer se ne mogu objaviti bez poslednjeg poglavlja. Ne mogu ni da pomislim šta će ovo značiti za kolekcionarsko tržište.“
Moramo očekivati, dakle, da se isti kriterijum primenjuje i na druge klasične priče kao što su pomenuti Voodoo Hoodoo, ali i na Miki Maus i Divlji četvrtak Flojda Gotfredsona (1940), u kojoj Miki Maus živi zajedno sa afričkim dečakom koji stvara nevolje, nije navikao da živi u zapadnjačkom gradu, prikazan na izrazito stereotipan način.