Kako je Žan Žiro crtao Taličnog Toma u stilu Bluberija

0

1971. godine magazin Pilot, broj 631. bio je posvćen jubileju 25. godina Morisovog Taličnog Toma.

Kako je Žan Žiro crtao Taličnog Toma u stilu Bluberija

Taj broj Pilota bio je ispunjen raznim kratkim pričama i različitim tumačenjima lika od strane različitih autora koji su lik Taličnog Toma predstavljali kao Robina Huda, samuraja, vampira… Najupečatljiviji deo magazina je svakako bila stranica na kojoj je Žan Žiro, poznatiji kao Mebijus, nacrtao jednu tablu Taličnog Toma u stilu Bluberija. 

Žiro i Moris su nesumnjivo jedni od najvećih stručnjaka kada je crtanje vestern žanra u pitanju. Njihovi stilovi su ipak toliko različiti da je jako zanimljivo videti kako Talični Tom izgleda u Žiroovoj interpretaciji. 

Ovo je originalna Morisova tabla iz epizode iz “Junak mlakonja” koju je Žiro kasnije interptretirao u svom stilu i poklonio Morisu za 25. godina Taličnog Toma.

Dakle, ovde imamo tablu koju je Žiro nacrtao u svom Bluberi stilu. 

Pročitajte: Znate li kako je Marsupilami dobio ime?

Batler Džasper je sa svojim šefom Valdom Badmingtonom, koji je britki britanski momak, koji veoma liči na Alberta Uderzoa. (Morris kaže da to nije bilo namerno). Njih dvojica dolaze da preuzmu imanje Valdovog pokojnog brata. Za kuću je sada zadužen Sem, Indijac, i tu ima nekih tenzija, ali Džasper pristaje na krvni ritual kako bi se pobratimio sa Semom, pre nego što njih dvoje zajedno odjašu na dnu stranice kako bi podigli Valdove torbe sa železničke stanice. Džek Rejdi, zli komšija, ih na poslednjem panelu posmatra dok iz njegove cigarete izlazi dim u obliku lobanje.

Žiro koristi iste balone i scenario. Raspored panela je identičan, boje i likovi se menjaju, a i ugao je na nekim panelima pomalo drugačiji. Morisov stil crtača humorističkog stila obično je bio u srednjim kadrovima, dok je Žiro koristio širok spektar dugih i krupnih kadrova.

Žiro takođe pokazuje veću dubinu u svojim panelima. Morisovi likovi obično su poređani na istoj udaljenosti od čitaoca na svakom panelu. Žiro stvara veću dubinu postavljajući ih na različite udaljenosti, kako od čitaoca, tako i menjajući udaljenost jednog lika od drugog. Posebno pogledajte ovaj prvi panel i kako to funkcioniše. Žiroova verzija ovog panela dodaje dubinu pomeranjem likova prema čitaocu.

Sve u svemu, Žiroova tabla je dosta realnija. Možete videti pozadinske teksture i iznutra i spolja koje su mnogo detaljnije, kao što su prljavi zidovi i udaljene planine. Govor tela je suptilniji. Dok se Morisov Talični Tom smeje sa rukom na ustima, Žiroov to radi suptilnije, uz prebacivanje težine na jednu nogu i rukama na bokovima. 

Boje naginju ka klasičnom stilu Taličnog Toma sa čvrstim i smelim bojama, ali dok je Morisova originalna tabla jako žuta, Žiro naravno naginje ka crvenoj posebno u četvrtom i poslednjem panelu. Žiro takođe raspoređuje balone tako da imaju više smisla i dinamike, približavajući ih tako da balon sa leve strane uvek ide pored osobe koja govori prva, bez potrebe da se preseca sa drugim balonima ili da bude iznad balona lika koji govori prvi.

Zanimljivo je i to da je Žiro otišao toliko daleko da je numerisao stranicu ispod poslednjeg panela, na kome se takođe potpisao kao Gir (potpis koji je tada koristio).

Za potrebe teksta korišten materijal sa portala Pipeline Comics.

POGLEDAJTE I OVO: 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x