Strip krosoveri: Batman i Teenage Mutant Ninja Turtles
Ako bi postojao krosover o kome bi svako dete rođeno krajem 80-ih, ili tokom 90-ih sanjalo, to bi bez premca bio susret Mračnog Viteza i Nindža kornjača.
Jedan od najčudnijih susreta koji je ikada viđen na stranicama stripa, ipak je krajnje uzemljen, smislen i protkan emotivnim dubinama likova.
Dakle, Nindža Kornjače i Šreder su transportovani u Gotam nakon svog poslednjeg sukoba sa Krangom, vanzemaljskim osvajačem koji se na ovaj način rešio smetnji u osvajanju Njujorka. Strip se drži praktičnog template-a kada je krosover u pitanju. Betmen i Kornjače su u istovremenoj potrazi za Šrederom koji krade tehnologiju kako bi izgradio portal koji će ga vratiti u njegov univerzum. Zaplet nastaje kad Kornjače i Splinter saznaju da njihov mutagen ne funkcioniše u drugom univerzumu, te će se, ako se uskoro ne vrate u svoj svet, vratiti u svoja prvobitna stanja običnih kornjača. S druge strane, Betmen je prinuđen da prihvati postojanje nepoznatih, mutiranih stvorenja u Gotamu, sa kojima kasnije udružuje snage protiv zajedničkog neprijatelja.
Pročitajte: Reboot stripa Buffy the Vampire Slayer
Narativ je prilično jednostavan, bez preteranih iznenađenja i okreta. Iako ovaj krosover nije ponudio ništa inventivno u bilo kom smislu, na nivou zabave sve funkcioniše savršeno. Šta se desi kada je Betmen prinuđen da proba picu? Kakav je rezultat detinjaste borbe Mikelanđela i Donatela protiv Damijana Vejna a.k.a Robina oko video igrice? Šta se desi sa Betmenovim negativcima koji bivaju zaraženi mutagenom i poprime animalne oblike Bebopa i Rokstedija? Sve su to odlični detalji i odgovori na pitanja kada je u pitanju maštovitost i istraživanje potencijala dve različite stripovske franšize.
Ipak, ono najbolje što ovaj strip nudi je međusoban odnos između Mračnog Viteza i Nindža Kornjača. Njihova zanesenost Betmenom je toliko stvarna i predstavlja upravo reakciju svakog deteta kada bi se našlo u situaciji da upozna svog omiljenog superheroja. Donatelo je oduševljen njegovom tehnologijom, gedžetima i pećinom. Mikelanđelo gori od želje da vozi Betmobil. Leonardo ispoljava divljenje prema Betmenovim borilačkim veštinama i snažnoj volji. Jedino Rafael, naravno, nije oduševljen, jer Betmena smatra bogatašem koji se protiv kriminala bori zarad adrenalina. Ali, to se menja kada ga Betmen odvede na mesto na kome su mu ubijeni roditelji i objašnjava kako je smisao njegove borbe da nijedna porodica više nikad ne doživi to što je on doživeo kao dete.
Umetnost crtača Freddy Williams-a II je na zavidnom nivou. Njegov prikaz Nindža Kornjača prevazilazi karikature iz animiranih filmova i serija za mlađu populaciju, stapajući ih sa mračnom atmosferom Gotama. Upravo zbog toga se ovo smatra najbolji prikaz Nindža Kornjača na stripu. Isto tako veliki i mišićavi prikaz Betmena, koji se možda ne bi uklopio u serijale kao što je Milerov Batman: Year One, ovde je neophodan zbog ujednačenja Betmena sa svojim zelenim prijateljima na svakoj stranici. Williams se takođe pokazao kao neko ko dobro kapira atmosferu Gotama, pa je grad nacrtan tako da bi uprkos konstantnoj opasnosti čitalac i dalje poželeo da živi u njemu.
Što se tiče scenariste James Tynion IV je pomalo hazarderski pokušao da prevaziđe Betmenovu traumu zbog gubitka roditelja, usađujući takve odnose da su mu na kraju Kornjače postala neka vrsta surogat porodice. I to je, koliko god otkačeno zvučalo, ispalo odlično, čak i emotivno. Dirljiva dinamika između karaktera, pogotovo na samom kraju stripa je vrlo dobro ispala.
Ovaj mini-serijal od 6 brojeva nudi neprestanu zabavu uz maštovita uparivanja, prožet neočekivanom količinom emotivne dinamike između Betmena i Nindža Kornjača.
Ovaj Šreder izgleda neodoljivo u svakom crtaću ili stripu, moja ljubav <3