Kako je nastao DC-ijev Multiverzum?

Jedna od talaka preloma za američki superherojski strip bio je strip “Flash of Two Worlds” Gardnera Foksa i Karmajna Infantina iz 1961. godine.

Kako je nastao DC-ijev Multiverzum?

Naučnofantastična ideja o paralelnim univerzumima promenila je ne samo DC-ijev univerzum, već i kompletan superherojski strip, otvarajući nove ideje, nove mogućnosti i nove narativne tokove. Multiverzum u superherojskim stripovima je stvoren i zauvek je promenio njihov kontinuitet.

Džej Gerik je bio Fleš tzv. Zlatnog doba stripova, nastao 1940. godine Nakon završetka Drugog svetskog rata, popularnost superherojskih stripova je opala i to je uticalo na ukidanje mnogih superherojskih naslova, uključujući i Fleša, koji je poslednje pojavljivanje na stranicama stripa imao 1951. godine.

Beri Alen je stvoren 1956. godine i momenat kada je on postao novi Fleš smatra se začetkom tzv. Srebrnog doba stripa. Kao što Beri kaže, ideju da se nazove “Fleš”, nakon sticanja moći superbrzine, dobio je jer se prisetio čitanja stripova o avanturama Džeja Gerika koje je čitao u stripovima kada je bio dete. Beri Alen je bio njegov veliki obožavalac.

U ovoj priči “Flash of Two Worlds”, Beri saznaje da Džej Gerik nije izmišljen. On je veoma stvaran, i njegove avanture su se dogodile u drugoj dimenziji zvanoj „Zemlja-2“. Dva superheroja su se srela na ovim stranicama i zajedno osujetila planove zajedničkih negativaca poput the Fiddler-a, the Shadow Broker-a i the Thinker-a.

„Dva objekta mogu zauzeti isti prostor i vreme, ako vibriraju različitim brzinama! Moja teorija je da su obe Zemlje stvorene u isto vreme u dva prilično slična univerzuma! Oni vibriraju drugačije, i to je ono što ih razdvaja! Životi, navike… čak i jezici… evoluirali su na vašoj Zemlji skoro na isti način kao i na mojoj”, objasnio je Beri Alen prilikom susreta sa Džejom Gerikom.

Stvaranjem Zemlje-2, autori su nesvesno iznedrili DC-ijev Multiverzum, niz alternativnih univerzuma sa verzijama heroja koje su drugačije od onih na koje smo navikli. Koncept koji bi tokom godina sve više i više bio korišćen u DC-u doveo je do stvaranja stotine različitih „Zemalja“ (sve sa svojim specifičnim imenom i karakteristikama). Ovo je trajalo sve do stripa “Crisis on Infinite Earths” Marva Volfmana i Džordža Peresa, koji su 1985. sve pomeli da bi napravili neki red u kontinuitetu. 

Pročitajte: Kako se Flešov kostim pojavio pre samog Fleša

Interesantno je da je “Flash of Two Worlds” nastao iz zabave i izazova, može se reći i nehotice. U to vreme crtać i naslovničar serijala, Karmajn Infantino, crtao je skice naslovnica sa čudnim i malo verovatnim situacijama i izazivao scenariste da na konto toga smisle priču. Tako je rođena kultna naslovnica sa dva Fleša koji idu paralelno u spas čoveku dok ih zid deli.

Pošto je prihvatio izazov, ideja o korišćenju paralelnih dimenzija verovatno je došla kod Julijusa Švarca, jednog od najuticajnijih urednika svih vremena i velikog stručnjaka za naučnu fantastiku. 

„Team up-ovi i krosoveri su oduvek bili sjajna ideja da se privuče publika i često sam ih koristio dok sam radio uparujući različite likove. Jedna od najboljih priča koje sam napravio koristeći ovu temu je “Flash of Two Worlds”, rekao je sam Švarc u svojoj autobiografiji.

Međutim, scenarista Gardner Foks je ovu priču doveo u pitanje u jednom intervjuu iz 1976. godine pripisujući je sebi. Foks je tada naveo da se ideja verovatno pojavila na jednom od kreativnih sastanaka koje su imali u to vreme. 

U svakom slučaju, na autore je svakako uticala teorija fizičara Hjua Evereta „Mnogo svetova“. Prema ovoj teoriji, svaki put kada svet mora da se suoči sa izborom na kvantnom nivou, univerzum se deli na dva dela, tako da se sve mogućnosti ostvaruju. Odnosno, u isto vreme i na istoj poziciji postoje različite alternativne mogućnosti.

“Flash of Two Worlds” stvoren je sa jednostavnom idejom da zabavi čitaoce tih godina, ali je zahvaljujuči briljantnoj domišljatosti autora i kanonskom zapletu nemerljivo uticao na kompletnu industriju stripova. Danas, kada superheroji opkupiraju male ekrane i velika filmska platna, vidimo koliki je zapravo uticaj onoga što su Infantino, Foks i Švacr tada stvorili.

Za potrebe teksta korišten materijal sa portala Fumetto Logica

Ostavite strip komentar

avatar
  Subscribe  
Notify of