Prodaja stripova u Italiji raste, a striparnice odolevaju konkurenciji
U Italiji raste prodaja stripova, a naročito u striparnicama.
Tokom Lucca Comics & Games festivala, AIE – Italijansko udruženje izdavača – predstavilo je rezultate novog istraživanja sprovedenog u Italiji po strip knjižarama, odnosno strip prodavnicama, nakon što su prikupljeni i obrađeni podaci o njihovoj publici i operativnom profilu, prodaji i definisali procenu njihove tržišne vrednosti za 2022. godinu. striparnice
Prema izveštaju AIE, prodavnice u Italiji prodale su nove stripove u vrednosti od 71,2 miliona eura u 2022. godini, što je 28,5% više u odnosu na prethodnu godinu. Dodajući ovim brojkama 107,9 miliona eura (8,6% više nego 2021.) stripova prodatih u opštim knjižarama, supermarketima i u e-trgovini (dakle isključujući kioske), dolazimo do ukupnog tržišta od 179,1 milion eura, sa prosečnim rastom od 15,7 % u odnosu na 2021.
Pročitajte: 5 zanimljivosti o Asteriksu koje niste znali
Striparnice u Italiji i dalje su konkurentne u prodaji i ima ih 440 (2021. ih je bilo 464), imaju prosečnu površinu od 94 kvadratna metra, prosečan asortiman od 5.300 naslova, a u 36% slučajeva se bave i polovnim stripovima. Dva su prosečna zaposlena, a prosečna prodaja samo stripova je procenjena na oko 216 hiljada eura. 61% striparnica ima i internet stranicu preko koje se u više od 8 od 10 slučajeva prodaje, direktno ili putem povezanih platformi za e-trgovinu. Sve knjižare imaju Facebook profil, 94% je prisutno na Instagramu, 46% na TikToku, 7% na Pinterestu i 4% na Twitter-u.
Procenjena prodaja novih stripova u 440 striparnica je blizu 40% (39,8%) od ukupno 179,1 miliona eura, vrednosti koje potvrđuju sposobnost ovakvog specijalizovanog kanala da se suprotstavi konkurenciji koji dolazi iz drugih kanala prodaje.
Što se tiče profila čitalaca stripova u Italiji, 2022. ih je bilo preko 10 miliona (10.200.000), što je 23% populacije u dobi od 15 do 74 godine (2021. je bilo 18%). U 84% slučajeva oni koji čitaju stripove čitaju i romane i nefikciju, u 47% slučajeva čitaju e-knjige, u 40% slušaju podcast, a u 19% slušaju audio knjige.