“Technotise: Edit i Ja”: Kada jedan pad, prouzrokuje neverovatno ostvarenje!
Abel Mustafa je bio genijalni matematičar, koji je sa dvanaest godina napravio neverovatan pomak u istraživanju univerzalne formule, one koja definiše povezanost svih energija koje postoje na zemlji.
Kako je profesor TDR istraživačkog centra plastično objasnio – ta formula je “telefonski broj samo boga” – odnosno toliko toga objašnjava i rešava u ovom svetu. Mlada studentkinja psihologije Edit M. Stefanović, ima zadatak da dopre do Abela, sa kojim se jednog dana nešto dogodilo, svi sumnjaju da je otkrio formulu, a nakon toga je zaćutao i postao odbojan za svet. Samo se Edit mogla primaći ovom mladiću, što je zainteresovalo mnoge moćnike za taj slučaj.
Pročitajte: “Technotise”: Ko je Edit Stefanović u stripu, a ko u filmu?
Okosnica zapleta radnje je postavljena baš u ovoj priči, ali priča ima i svoj drugi univerzum, a to je Edit sama. Kao mlada osoba, koja pokušava da pronađe svoje mesto u Beogradu 2074. godine, Edit upada u nevolje sa studijama i ugrađuje čip koji studenti koriste kako bi pamtio umesto njih iz knjiga za ispit i tako polagali glat. Međutim, čip je počeo prostom deobom da se razmožava i putem Editinih nerava je pravio svoj nervni sistem, terao je devojku da pije tablete gvožđa i tako je nastao lik unutar nje, alter ego ili kako god – Edi.
Ovu zamršenu radnju sa svojim velikim i kvalitetnim timom smislio je i realizovao Aleksa Gajić, strip umetnik iz Zemuna, a radnja priče počinje 20. maja 2074. godine, tačno sto godina od rođenja samog Gajića.
Film je objavljen 2009. godine, a strip 2021. u izdanju System Comicsa, kao i prva priča u kojoj se Edit pojavila – “Technotise” koji je Gajić radio sa Darkom Grkićem, koji je imao velikog posla i u filmu “Technotise: Edit i ja”. Izdanje System Comicsa je odrađeno na kvalitetnom papiru, u boji i tvrdim povezom, sa mnogo ilustracija, prvim crtežom Edit M. Stefanović i propratnim tekstovima u američkom formatu.
-I najveći put počinje jednim korakom, a ovaj je počeo jednim padom koji se desio na Kopaoniku, na zimovanju 94. I to pri značajnoj brzini… Kako god, dok sam čistio uši i ostale telesne šupljine od snega, zapao mi je za oko jedan prizor. Tri devojke na bordovima, obučene u tesne skijaške kombinezone, graciozno su se spuštale niz istu onu strazu niz koju sam se ja par minuta ranije graciozno kotrljao. I to je bilo to, rekao je Gajić u jednom intervjuu na temu kako je sve počelo vezano za ovu priču o kojoj govorimo, a koji se nalazi na poslednjim stranama izdanja.
Gajić kaže kako je odlučio da seksi devojke i tesnu odeću zadrži, a sve ostalo zameni futurističkim gradom.
Međutim, ono što ovom ostvarenju daje osećaj da je to “pun pogodak” jeste spajanje novog, starog, fantastičnog i retro. Kada vidite leteće automobile i savremene robote, a onda vidite da se i dalje ispiti prijavljuju na šalteru, a ne online (iako je to uvedeno još u vreme stvaranja filma), ili kada vidite groblje, ono najstarije i najzapuštenije groblje za robo-kućne ljubimce, onda vam takva kombinacija, urađena s ukusom, daje svakako neki osećaj rasterećenosti, ubacuje vas u maštu i prosto tera da sanjarite.
Moramo spomenuti i Gorana i Jovana Rakića, koji su 90-o minutni film pretočili u 1500 screen shotova i tako sve to prelili u sjajni – filmstrip.
Gajić je poznati po filmu “Technotise Edit i ja”, stripovima “Bič božji”, “Drako”, “Birokratija”, “Technotise”… Njegov jedinstven način pripovedanja kroz crteže nadaleko je čuven po svojoj kreativnosti i jedinstvenim načinima pronalaženja najistančanijih prilika za prikazivanje i dočaravanje onoga što se želi iskazati.
Šta reći osim da je “Technotise: Edit i ja” zaista strip koji ispunjava čitaoce mirom, a sam film je posebna priča i doživljaj.
Uloge u filmu
U filmu “Technotise: Edit i ja” tumačili su Sanda Knežević, Jelisaveta Seka Sablić, Petar Kralj, Nikola Đuričko, Boris Milivojević, Srđan Todorović, Marija Karan, Vlasta Vladisavlević, Igor Bugarski, Zoran Kesić, Tatjana Đorđević, Srđan Miletić i Nebojša Glogovac.
BONUS VIDEO REDAKCIJE: