U Rusiji porasla prodaja stripova nakon prozivke ministra Medinskog
Reči Vladimira Medinskog, šefa Ministarstva kulture izazvale su odziv fanova i povećale prodaju stripove, navodi jedan ruski izdavač.
Ministar Medinski je pre nekoliko dana izjavio da su stripovi za one koji ne umeju dobro da čitaju i time uvredio veliki broj ljubitelja ove umetnosti, ne samo u Rusiji, već i širom sveta.
Kako prenosi The Guardian, ove reči su izazvale povratnu reakciju fanova, ali su i povećale prodaju kako tvrdi jedan od izdavača.
,,Stripovi – ovo je za one koji čitaju loše. Imam jako loš stav prema stripovima. Stripovi su poput žvakaće gume – to nije hrana. Ova orijentacija treba da bude za decu koja tek uče čitati, do sedam, osam godina. Ali odrasla osoba koja čita stripove kao da priznaje ”Ja sam moron, ja čitam stripove”. Verovatno ih je zabavno prikupljati, ali ne i čitati”, Moskovska agencija je citirala ministrovu izjavu sa 32. Međunarodnog sajma knjiga u Moskvi.
POVEZANO: Ruski ministar kulture Medinski nazvao čitaoce stripova ”moronima”
Direktor izdavačke kuće stripova Bumkniga, Dmitri Jakovlev je za The Guardian izjavio da se posle ovog prodaja stripova povećala.
,,Broj stripova objavljenih u Rusiji poslednjih godina se značajno povećao, pri čemu se u Rusiji formira potpuno tržište stripova. Fraze poput tih ”stripovi su za decu” su za one koji ne vole da čitaju ili za idiote kojih svuda ima. Stripovi su oblik pripovedanja, poput literature, bioskopa ili pozorišta. Stripovi u Rusiji se čitaju na isti način kao i u drugim zemljama. Vrednost stripova je njihov univerzalni jezik; jezik crtanja razulmljiv je bilo gde u svetu”, izjavio je Jakovlev.
Krisi Vilijams, urednica stripova, uključujući i serijal ,,Opako + Božansko” koji je bila nominovana za Ajznerovu nagradu, kaže da je užasnuta jer još uvek postoji ovakav skepticizam.
„Jezik stripa, po definiciji, sadrži više komponenti nego sama pisana reč. On od svoje publike traži da čita reči, ali i slike redom i razmake između slika “, rekla je ona. “Maus – dirljiv i inovativan memoar o holokaustu koji obuhvata više žanrova, koristeći reč i sliku za tako moćnu komunikaciju – osvojio je Pulicerovu nagradu 1992. godine. Naravno, stripovi su literatura.”