Rat-Man: 30 godina čuvene italijanske parodije
Strip Rat-Man, italijanskog autora Lea Ortolanija ove godine slavi tri decenije od svog izlaska.
Strip je debitovao 1989. kao dodatak časopisa L’Eternauta. Rat-Man je vrlo brzo prihvaćen od strane čitalaca i strane kritike i postao je jedan od najsmešnijih i najuspešnijih italijanskih, humorističkih stripova. Rođen je kao parodija Betmena, koji je 1989. doživeo novi talas popularnosti nakon uspešnog filma Tima Bartona.
Njegov stvaralac, Leo Ortolani smatra se jednim od strastvenih frikova kada su stripovi u pitanju. Poznat je kao pasionirani ljubitelj američkog stripa, naročito superherojštine. Kao deo generacije koja je rasla uz Fantastičnu Četvorku i Alana Forda istovremeno, između Lija i Kirbija sa jedne, a Magnusa i Bunkera sa druge strane, sasvim logično da je baš Rat-Man, takav kakav je, njegov najveći i najpoznatiji produkt.
Rat-Man se temelji na parodijama apsolutno svega što vam padne napamet i prepun je urnebesnih i briljantnih trenutaka. Može se reći da je istovremeno potcenjen i precenjen. Razlog za to je jer ljudi humorističke stripove koji dolaze iz Italije u startu svrstavaju u rang sa Alan Fordom i očekuju nešto slično. Upravo zato je 30 godina Rat-Mana velika stvar; jer se radi o jednom od najoriginalnijih, italijanskih, zabavnih kreacija koja je bogata prepoznatljivim elementima iz istorije italijanskog stripa.
Pročitajte: “Nezaobilazni Kalvin i Hobs”: Naizgled humorističan, a zapravo veoma kompleksan strip!
On je plasiran kao superheroj, a nema nikakvu superherojsku moć. Osim toga potpuno je lišen inteligencije, fizičke snage, pa čak i zdravog razuma. Njegova ljubaznost i dobrota ga navode na to da pomaže drugima, ali takav kakav je, on obavezno načini još veću štetu. Ipak, iako nema moći, ponekad ima izlive mudrosti i dobrih ideja, te uspeva da svoju lošu sreću iskoristi na dobar način.
2006. Rat-Man dobija svoju animiranu seriju od 52 epizode od po 13 minuta. Prvih 5 epizoda je kasnije spojeno u jedno izdanje od 70 minuta koje je doživelo i bioskopski život.
Ortolani je imao proročanstvo da će njegov strip doživeti 100 brojeva, međutim to se nije dogodilo. Priča za prepričavanje i potreba da se kvalitetno posprda sa nekim stvarima dovela je Rat-Mana do 122. broja. Rat-Man je iz sprdnje prerastao u ozbiljnu parodiju, sa nizom narativnih ličnosti koje se menjaju jedna za drugom, ali on i dalje ostaje lik koji hara svojom destrukivnom glupošću. Njegova mitologija je rasla, a teme su se nametale same.
Rat-Man je istovremeno lokalan i globalan strip, kako ga često karakterišu u Italiji. Ortaloni ga čini nosiocem svojih strepnji i problema. On beži u svoj svet mašte i konstantno obogaćuje sadržaj Rat-Mana enciklopedičnim, maštovitim i filmskim imaginacijama.