Pičineli: Referentna tačka za sve jeste i uvek će biti Galijeno Feri!
Alesandro Pičineli preuzeo je jedan veoma odgovoran posao u izdavačkoj kućo Serđo Boneli Editore, a to nije nešto što se može lako obavljati i uraditi tako da publika bude zadovoljna.
Razgovor sa Alesandrom Pičinelijem crtačem Zagorovih naslovnica u Boneliju za Strip Blog
Pičineli je preuzeo posao crtanja Zagorovih naslovnih strana redovne serije nakon legendarnog tvroca Zagora Galijena Ferija. Koliko je popularan u Srbiji, Feri je toliko, možda i više popularan i među Zagorovcima u matičnoj Italiji, te tako ovaj posao nije nimalo lagan i veoma je odgovoran.
Pročitajte: Dela Monika: Više volim priče sa Indijancima, njihovim selima i kanuima…
Iako je nacrtao svega nekoliko Zagorovih epizoda, odlučno se prihvatio posla i postao veoma cenjen. O svojoj karijeri, Zagorovom jubileju, radu na ovom serijalu, za Strip Blog razgovarao je Alesandro Pičineli, autor Zagorovih naslovnica u Boneliju.
Posle smrti vizuelnog tvorca Zagora, Galijena Ferija, preuzeli ste posao rada na naslovnicama. Kako ocenjujete svoj rad na naslovnim stranicama redovne serije i kako su Vaš rad primili čitaoci Zagora u Italiji?
Zadatak rada na Zagorovim naslovnicama radim sa velikim entuzijazmom, od prvog dana! Za mene je to sjajna prilika koju mi je pružio Serđo Boneli Editore, kako u pogledu ličnog, tako i profesionalnog uzrastanja. Trudim se da im se odužim za ovo veliko poverenje, ulažući u to maksimalan napor. Budući da sam i sam Zagorov čitalac od malena, vrlo mi je jasno šta Duh sa sekirom predstavlja italijanskoj strip sceni, a ne samo čitaocima, za sve autore koji su na njemu radili i koji rade, njegove priče i uz njegovi tvorci, Gvido Nolita i Galijeno Feri. Dakle, strast i predanost radu sa moje strane ne nedostaje, uz stalno učenje i usavršavanje iz dana u dan, nadajući se da ću izvući najzanimljivije od priče o Zagoru na njegovoj naslovnici! Naravno, referentna tačka za sve jeste i uvek će biti Galijeno Feri, znajući da je njegov Zagor, praktično on sam! Nemoguće je iskopirati Ferija i ponovo stvoriti Zagora, možete samo ući u trag (… ili tačnije, možete mu ući u trag …), ali to nije ono što su me naučili i smatrao bih da to s moje strane predstavlja nepoštovanje prema njegovom radu (i mislim bilo ko). Ferijev stil je zaštitni znak, diktiran čistim istinitim kristalnim talentom koji se kombinuje sa neverovatnom posvećenošću poslu! Njegova karijera primer je za svakoga ko želi da se bavi ovim poslom! Veličina nekih autora, ogleda se u njihovoj JEDINSTVENOSTI! Galijeno Feri je isti kao i Zagor i mora tako i ostati! Dakle, sa umetničke tačke gledišta ne možete dostići vrhunac koji je on dostigao, dužnost je pokušati da ga pratite sa naratorske tačke gledišta, još jednog sjajnog aspekta Galijenovog dela! Kako postaviti naslovnicu, kompoziciju, strukturu, pokušati dobiti najbolje i efikasno rešenje u prikazivanju slike koju popunjavamo u toj priči! Sve to treba uraditi tako da se ne ponavlja, nudeći čitaocu uvek nešto drugačije, čak i ako se u avanturističkim stripovima poput Zagora, iza kojih stoji 60 godina izdavačkog života, ponavljaju mnoge situacije i zaista je teško pronaći nešto originalno! Ali lepota novoga uvek ostaje! Nadam se da će ovo biti ocenjeno pozitivno kod čitalaca!
Nacrtali ste samo nekoliko epizoda za Zagora. Mogu li Vas čitaoci uskoro, pored naslovnica, očekivati i unutar naslovnice?
Nacrtao sam dugačku priču od četiri toma za Zagora, objavljenu u mesečnom časopisu 2006. godine, a zatim sam se pridružio Teksovom timu, još jednog junaka kojeg sa strašću radim. Trenutno crtam poslednje stranice vrlo posebne priče koja će biti objavljena krajem godine za časopis „Teks Viller“: susreti između Teksa i Zagora! Stoga sam nekako nacrtao još jednu Zagorovu priču!
Objasnite nam malo postupak stvaranja naslovnice. Kako se odlučite za motiv koji će biti na prvom mestu u privlačenju čitalaca?
Pre svega pogledam priču koja mi je poslata, što mi daje prvu ideju o ključnim sekvencama radnje (ili ako postoji povratak neprijatelja ili Zagorovog prijatelja), a takođe i po zahtevima ili indikacijama urednika Morena Buratinija započinjem realizaciju preliminarnih skica, obraćajući pažnju na razmake logotipa i naslova. Pre nego što ih pošaljem u redakciju, proverim da li postoje predlozi koji su previše slični već objavljenim naslovnicama (Galieno je dao skoro sto). Jednom kada se napravi izbor, prelazim na poslednji (papir, olovka, četka i mastilo) i kreće bojanje.
Znamo da uredniku uvek nudite nekoliko rešenja za naslovnice. Da li ste se ikada složili sa njihovim izborom?
Na kraju se uvek usaglasimo sa konačnim izborom (takođe zato što ako nešto predložim, to je zato što verujem da to može uspeti). Svako malo se nadam da će se odabrati određena skica, ali jednostavno zato što u obzir ulazi moj čitalački ukus!
Kako je tekla Vaša karijera dok niste došli u Sergio Bonelli Editore?
Pre nego što sam se pridružio Serđo Boneli Editoreu imao sam sreću da radim mnoge poslove u grafičkoj oblasti, za reklamne agencije, crtačke studije, časopise, novine itd. Ne sećam se velikih finansijskih dobitaka (osmeh), ali dali su mi mnogo iskustva: poštovanje rokova, tačnost, pouzdanost i još mnogo toga… i ova znanja su neprocenjiva, ako želite da radite ovaj posao.
Koliko je Klaudio Vila uticao na Vaš stil crtanja?
Uvek ću biti zahvalan Klaudiju, prvo kao običnom čitaocu za osećanja koja bude njegovi crteži, zatim kao autoru! Pre nego što sam se pridružio Serđo Boneli Editoreu imao sam sreću da ga upoznam i da živi u blizini, te me je pozvao da ga posetim u njegovom studiju! Videti kako on radi bio je sjajan poklon, nateravši me da shvatim šta znači biti profesionalac u tom poslu: uvek se preispitivati, nikad biti zadovoljan prvom skicom koja dođe iz olovke, da uvek postoji bolji način da se nešto kaže i poronađe, staviti se na stranu čitaoca koji pokušava da kaže najbolje i mnogo više! Naravno, govorimo o neverovatnom talentu, jednog od najvažnijih crtača u Italiji i svetu! Zaista se nadam da ću moći da sledim sva njegova učenja, strastveno i sa željom da se uvek usavršavam!
POGLEDAJTE I OVO: