“Tex 700 – Zlato Paunija”: Šta se zbilo između “Nueces Valley” i “Misterioznog totema”?
“Zlato Paunija” taj naziv nosi 700. broj Teks Vilera objavljen u februaru 2019. godine u Italiji. Ovakav naslov ljubiteljima i dobrim poznavaocima stripa o ovom rendžeru mnogo govori i priziva neke stare uspomene.
Prikaz stripa “Tex 700 – Zlato Paunija” scenariste Maura Boselija i crtača Fabia Civiteli u izdanju Serđo Boneli Editore
Kada se spomene ime Tesa, ime ćerke vrača plemena Pauni, Sivog Medveda, sećanja nas odmah odvuku u davnu 1948. godinu i prvu, a svakako i nezaboravnu avanturu Teksa – “Misteriozni totem”. Ovo je priča u kojoj upoznajemo Teksa kao odmetnika od zakona, ali zapravo čoveka koji samo ubija one koji to zasluže svojim nedelima.
Pročitajte: STRIP LIČNOST: Aurelio Galepini – veliki tvorac velikog Teks Vilera!
Vratimo se mi na skorašanju priču, sedamdeset godina nakon “Misterioznog totema”. “Zlato Paunija” je strip koji počinje tako što Teks, sa svojom družinom, Kit Karsonom, sinom Kit Vilerom i Tiger Džekom odlazi do stena koje govore, kako bi proverio da li se u pećini, do koje se dolazi ronjenjem još uvek nalazi blago Paunija, koje on čuva. Nakon toga, Teks započinje priču o tome kako su se on i Tesa upoznali.
Ova priča se događa vremenski, negde između epizoda “Nueces Valley” i “Misterioznog totema”. Dakle, sama Teksova priča nam govori o tome kako je izgledao prvi susret njega i Tese, kao i njenog oca Sivog Medveda. Kroz kakve su oni sve dogodovštine prolazili i kako su na kraju postali prijatelji, ali i o tome kako je Teks zapravo postao čuvar velikog blaga Paunija, koji nema samo materijalnu vrednost, zapravo, nema je uopšte, već je vrednost tih predmeta, od dragocenog žutog metala, duhovna.
100.000 tabla
Zanimlivo je to, što se nakon uporednog čitanja dve spomenute epizode, između kojih se nalazi i više od sedamdeset godina razmaka, ne uviđa nikakva razlika, niti odstupanje od verodostojnosti događaja o kojima se govori. To nam samo može reći da je Mauro Boseli dobar i predan urednik Teksa u izdavačkoj kući Serđo Boneli Editore.
Zanimljivost
Grafički prikaz Sivog Medveda, je veoma interesantan. Naravno, moramo uzeti u obzir to da se radi o pričama u vremenskom razmaku od deset godina, ali Sivi Medved kakvog ga je nacrtao Civiteli je veliki ratnik, koji nosi zlatni medaljon oko vrata (verovatno onaj koji je u “Misterioznom totemu” predmet u fokusu), ima čiroki frizuru i crvenu boju preko očiju. Deset godina nakon toga u epizodi “Misteriozni totem” (deset godina kada govorimo o vremenu unutar radnje stripa), Galepini crta Sivog Medveda kao starca, na samrti, sa dugom kosom i veoma oronulog.
Strip koji je Civiteli nacrtao je izuzetan portret prave kaubojštine. Fenomenalne scene jahača iza kojih se vidi suton su ono što, publika svih generacija obožava u vestern filmovima. Jedina razlika je to što je scenario, zbog te potrebe da se 700. broj zaokruži u jednoj sveščici, brz, energičan i sve se završava, kao što smo i rekli, u jednom delu.
Da ne ostanemo nedorečeni kada je u pitanju radnja stripa. I u ovom broju je ugroženo i blago, ali i Tesa, ali sada Teks u borbi protiv bandita nije sam, kao pre sedamdeset godina, već kao podršku ima čitav svoj tim.
Važna napomena je i to, da se u stripu nalazi, jasno naznačeno i stohiljadita tabla teksa, što je posebno blago za svakog kolekcionara.
Subjektivna crtica
U Teksu, serijalu koji traje više od sedamdeset godina, ima 700 redovnih brojeva, o vanrednim izdanjima i magazinima da i ne govorimo, u stripu koji je doživeo više od sto hiljada tabli, često se pojavljuju stari likovi, evociraju uspomene, ali nekako uvek u nekoj novoj avanturi, zapletu i priči. Nije kao i u ostalim stripovima, poput Dilana Doga, gde je publici postalo i više nego zamorno čitati priče o trojcu Dilan, Ksabaras i Morgana. Stiče se takav utisak, da je scenaristi, kojem je stalo da napravi veliku priču o Dilanu, jedino važno da kroz strip provuče Ksabarasa i Morganu. Što je najgore, to potencira i Roberto Rekioni, novi urednik Dilan Doga.
Ova Teksova epizoda je dokaz, da iako se u njoj mogu videti i stare scene, ali samo dve stare scene, ostatak priče, ostatak i istorije dva lika, kao i novi susret predstavljaju potpuno svežu priču, što je uglavnom praksa sa susretima Teksa i likova, kao i gradova koji su se pojavljivali u prethodnim epizodama, bilo u privm epizodama ili u nekim kasnijim.
U serijalu “Teks” malo je jeftinih scenarističkih trikova.