“Flashpoint” – Put do pakla popločan dobrim namerama…

0

Flash se smatra najbitnijim strip junakom srebrnog doba stripa u Americi. Ipak, generalno gledano, stripove o Flashu čitaju samo ljudi koji su veliki fanovi ovog lika.

Prikaz stripa “Flashpoint” pisca Džefa Džonsa i crtača Endija Kjuberta

U svojim stripovima Flash uglavnom trči, pa onda ponovo trči, i na kraju još malo trči. Uglavnom se sve svodi na Flasha koji trči i pokušava da bude brži od nekog od negativaca koji takođe trče veoma brzo i uglavnom je snaga brzine faktor koji pokreće sve. U moru takvih priča o Flashu istakao se “Flashpoint” event.

“Flashpoint” je krosover iz 2011. godine koji se sastoji od 5 brojeva. Da ne bude zabune, i u ovom stripu sila brzine igra veliku ulogu, ali “Flashpoint” nudi još mnogo toga.

Barry Allen koristi silu brzine kako bi se vratio kroz vreme i spasio svoju majku. Za one koji ne znaju, njegova majka je misteriozno ubijena kada je on bio dečak i to je trauma sa kojom Barry živi decenijama. Barry se budi u svetu u kome je njegova majka živa, ali to nije jedina velika promena sa kojom će se suočiti. Flash istražuje šta mu se dogodilo i na tom putu će shvatiti da se obreo u nekom drugom univerzumu gde ništa nije isto kao u njegovom regularnom okruženju. Prvo što će saznati da on nije Flash i da nema svoje moći.

Zatim će pokušati da nađe svoje prijatelje, superheroje, ali će ubrzo shvatiti da ni oni nisu isti. Najveću promenu pretrpeo je Batman. Umesto Thomasa i Marthe Wayne, one kobne noći ubijen je Bruce Wayne i to je za posledicu imalo to da njegov otac Thomas postane Batman, dok je njegova majka Martha poludela i postala Joker. Cyborg je desna ruka predsednika Amerike i u službi vojske. Prsten Green Lanterna nikada nije dospeo do Hala Jordana, te je on i dalje običan vojni pilot. Superman nije pao na farmu u Kanzasu i završio kod dobroćudnih farmera Jonathana i Marthe Kent, već na sasvim drugom mesto gde su ga pronašli američki agenti i od tada je zarobljen u posebnoj vojnoj bazi. On nikada nije video sunce i nije razvio svoje supermoći.

Ono što se može smatrati sekundarnim narativom stripa “Flashpoint” je otvoreni rat između Amazonki na čelu sa Wonder Woman i Atlantiđana na čelu sa Aquamanom. Ovaj sukob eskalira i preti da uništi veći deo planete.

POVEZANO: Michael Keaton se vraća kao Batman u filmu o Flashu

Džons uspeva da održava misteriju i neprekidno iznenađuje čitaoca. Navikli smo da je Flash u DC-ijevom univerzumu često uzrok velikim promenama i restartima univerzuma, te je sasvim logično da on ovde bude glavni uzrok zašto se svet promenio i pretvorio u pakao. Iako se priča prostire kroz samo 5 brojeva, Džons uspeva da zadrži emocionalni naboj određenih likova koji dolazi kao vrhunac višedecenijske izgradnje tih likova.

Umetnost Endija Kjuberta je energična i prepuna detalja. On uspeva da prenese emociju priče kroz crtež i i u nijednom momentu ne dozvoljava da kvalitet umetnosti ne bude u istom rangu sa kvalitetom priče. Svi poznati junaci su dobili sasvim nove, upečatljive vizeulne prikaze. Iako je većinu priča Džefa Džonsa gotovo maestralno crtao Itan Van Skajver, za ovu priču se čini da od Endija Kjuberta nije bilo boljeg izbora.

“Flashpoint” je priča koja se može čitati uprkos tome da li ste fan Flasha ili ne, i bez obzira na to da li ste čitali neke stripove vezane za ovog lika ranije. To je samo još jedan od kvalteta ovog stripa. Ovo je priča koja se brzo čita, ali istovremeno kroz 5 brojeva ima mnogo toga što čitaoci treba da apsorbuju. Zanimljivo je videti poznate i omiljene DC-ijeve superheroje u sasvim čudnim i novim situacijama.

“Flashpoint” je za naše tržište izdala izdavačkuća Čarobna Knjiga 2019. godine u B5 formatu tvrdih korica. “Flashpoint” je nakon uspeha ovog stripa dobio i ogromnu nadogradnju u vidu nekoliko naslova koji se bave različitim DC-ijevim herojima i negativcima i promenama koje su doživeli u ovom univerzumu. Po ovom stripu je napravljen i istoimeni animirani film koji nosi naziv Justice League: The Flashpoint Paradox i izašao je 2013. godine.