“Birds of Prey“ Recenzija: Gotam više ne pripada opasnim muškarcima

0

“Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)“ je film o susretu nekoliko fatalnih žena u Betmenovom gradu, Gotamu, koji detoksikuje atmosferu na kakvu smo u Gotamu navikli, a to je da ovim gradom vladaju samo i isključivo opasni muškarci.

“Birds of Prey“ Recenzija: Gotam više ne pripada opasnim muškarcima strip blog

Film počinje sa glavnom protagonistkinjom Harley Quinn, koja za onu publiku koja ne čita stripove i poznaje istoriju njenog odnosa sa njenim ljubavnikom, Jokerom, kroz anmirani prolog objašnjava događaje koji su prethodili onome što će publika videti u filmu “Birds of Prey“.

Zaplet počinje njenim raskidom sa Jokerom. Na njihov ”idi mi, dođi mi” odnos je ovog puta zaista stavljena tačka, a to će Harley doneti nove nevolje. Bez Jokera, Harley više nije zaštićena od sitnih i krupnih zveri Gotama koje žele da joj se osvete za zlodela koja im je načinila i ubrzo će postati najtraženija osoba Gotamskog podzemlja. Najznačajniji od kriminalaca koji želi da se domogne Harley je posesivni Roman Sionis poznatiji kao Black Mask. Njemu je desna ruka još jedno poznato ime iz Betmenove šarolike galerije negativaca, sociopata Victor Zsasz.

Film je vođen hiperaktivnom naracijom Harley Quinn, koja uz neprestane šale i doskočice vremenom otkriva pozadinske priče i ostalih likova u ovom filmu. Zaplet će dovesti do toga da puteve ukrste Harley, Huntress, Black Canary, detektivka Rene Montoya i malena Cassandra Cain (za one koji ne znaju, u pitanju je buduća Batgirl). Sve one imaju zajedničkog neprijatelja, a to je Black Mask i moraće da udruže snage kako bi preživele.

Slično filmu Joker, “Birds of Prey“ je u potpunosti okrenut nihilizmu. Razlika je u tome što “Birds of Prey“, na temelju onoga što su postavili Deadpool filmovi, ide u kontra smeru od ostalih DCEU filmova, te cilj filma ne leži u tome da bude shvaćen ozbiljno. Film nikako nije okrenut nekim većim ambicijama, već igra na sigurno. Iako je baziran na mitologiji DC-ijevih stripova i borbi protiv kriminala, ovaj film u potpunosti pripada Harley Quinn. Njeno ludilo nije mnogo drugačije od Jokerovog, ali ona se sa njim nosi na mnogo zabavniji i nestašan način, što je odvaja od Batmanovog titularnog negativca.

Kao što smo naveli, ovaj film pripada Harley i svi sub-plotovi bez nje su slabi. Film koji traje 1 sat i 50 minuta prolazi brzo kao istinski zabavan spektakl, ali se na ostalim heroinama ne zadržava dovoljno. Može se uzeti u obzir pomisao da je cilj ovog filma samo da uvede ostale pomenute heroine u franšizu, te da ćemo od njih malo više dobiti u budućim DC-ijevim filmovima. U filmu je pristuno i dosta usporavanja narativa, ali to sve pada u zaborav zahvaljujući blistavim Harley-inim momentima.

Najblistaviji aspekt filma je akcija koja se ne oslanja na kompjutersku grafiku i efekte kako bi bila upečatljiva, što je retkost u superherojskim filmovima. Svaka scena borbe je sjajno koreografisana i  glatko postavljena na svoje mesto. Heroine ispoljavaju različite borbene stilove i time prinose uživanju u modernoj superherojskoj akciji.

Rediteljka Cathy Yan uspešno hvata turobnu atmosferu Gotama i haos koji se nalazi u glavi Harley Quinn. U fokusu nije samo njeno osamostaljvanje nakon raskida sa mister J. već i pokušaji da bude manje loša osoba. Ovaj Gotam je uglavnom prikazivan danju, što je dovoljno da donese svež prikaz ovog grada i izbegne se bartonovski prikaz mračnog grada punog istaknute i prenaglašene arhitekture. To je grad u kome se stvari ne događaju samo noću i u filmu “Birds of Prey“ on ima novu, ”manijakalnu” energiju.

Performansi glumaca u ostalim ulogama su osetni, ali nisu preterano upečatljivi, jer se jednostavno njihovi likovi nisu našli u fokusu. Ewan McGregor kao Black Mask je jedini koji se svojom energijom približio Harley Quinn. Njegov performans mizoginiste je očekivan u filmu u kome su žene glavni likovi. Iskusni McGregor je to izneo više kao zabavan negativac, nego kao negativac koga treba da mrzite.

Cathy Yan je uspela da učini da fanovi zaborave film “Suicide Squad“ i dodala ovaj veliki blokbaster u svoj rezime. Da nije Margot Robbie i njenog performansa kao Harley Quinn i ovo bi bio još jedan stripovski film koji bi bio zaboravljen čim bi sledeći superherojski film izašao. Prekomerno oslanjanje na harizmu Margot Robbie i popularnost koju nosi lik Harley Quinn jeste ključ uspeha ovog filma, ali i njegova najveća mana.