“Skrovište” – Horor prijatan za oko, ali neprijatan za stomak

0

U veoma mračnoj noči, pod jakom kišom, Seiči Kirišima će ubiti svoju ženu. Čovek, odlučan u svojoj nameri traga za svojom prestravljenom žrtvom.

Prikaz mange “Skrovište” autora Masasumi Kakizakija u izdanju Darkwood-a

“Skrovište” je manga Masasumi Kakizakija iz 2010. godine, kratka horor priča koja je stala u jedan tankobon.

Seiči Kirišima je muškarac sa dobrim namerama da se pomiri sa svojom suprugom. Pre godinu dana bio je srećan čovek, uspešan pisac, zadovoljan muž i otac dečaka. Tada mu je sve izgledalo dobro. Ali takvoj sreći je morao doći kraj. Onog dana kada je njegov urednik prekinuo njihovu saradnju, tama je ušla u njegov život brže od metka. Sin mu gine u naizgled nesrećnom slučaju. Počinje zastrašujući silazak u pakao…

Stvari postaju jezive kada nakon nekog perioda Seiči reši da ponovo pokuša da izgradi zajednički život sa svojom suprugom, nakon smrti deteta i njih dvoje odlaze na zajedničko putovanje. Ono što niko nije sumnjao, to je da je Seiči rešio da ubije svoju suprugu na tom putovanju i posle toga započne novi život. Tada počinje njegova jeziva priča.

“Skrovište” je naizgled standardna priča o osveti i čovekovom putovanju u ludilo. Priča je jedna uzbudljiva vožnja, od samog početka do kraja puna visoke tenzije. Čita se brzo i dobro funkcioniše kao jednotomno delo. Masasumi Kakizaki je ispleo mračnu priču i studiju karaktera o čoveku koga bol dovodi do toga da njegova psiha silazi u ludilo i postaje nepokolebljivo brutalan. Ton je grub i zastrašujuće mračan, a scene pune nasilja.

Čak i ako vas priča ne privuče dovoljno, crtež zasigurno hoće jer je bez preterivanja epski, mračan i prepun detalja. Svaki izraz na licu glavnog lika Seičija izaziva ili saosećanje ili žaljenje ili jezu. Kakizaki briljira u scenama koje su prikazane izbliza, kao i u scenama nasilja. Scene borbe uspeva da predstavi tako da budu dovoljno neprijatne i ispunjene tenzijom, a da pritom izbegava da pribegne apsolutnoj krvi i ostalim gadostima. Uz odlično korišćenje senki kako bi prikrio što se dešava i istakao taman dovoljno kako bi čitaoci imali jasnu sliku, čini napetost, jezu i ton horora još većim. Bez preterivanja, crtež oduzima dah i tera vas da kada već pročitate svaku stranicu, zastanete i divite se onome što vidite.

“Skrovište” je definitivno manga vredna vašeg vremena. Jedan pravi horor nacrtan tako da je prijatan za oko, a opet dovoljno neprijatan za stomak.

Darkwood je tankobon mange “Skrovište” objavio u septembru 2022. godine.