Sendmen – San od Svevremenih je stigao na Netfliks

Prva sezona od deset epizoda Netfliksove adaptacije Sendmena je već uveliko dostupna i red je da se podele prvi utisci.

Sendmen – San od večnih je stigao na Netfliks

Netfliks je prvu sezonu svog Sendmena bazirao na prva dva trejda grafičkog romana – „Preludijum i nokturna“ i „Lutkina kuća“ koji su prilično ravnomerno podelili vreme. Na početku, San od Svevremenih biva zarobljen od strane engleskog okultiste i njegove sekte i ostaje utamničen narednih 100 godina (u stripu je ta robija trajala oko 70). Kada se konačno oslobodi kreće u potragu za svojim izgubljenim instrumentima i osvetom dok istovremeno pokušava da popravi štetu u svom kraljevstvu nastalu zbog vladarevog odsustva. Posle priče o pesku, kacigi i rubinu, priča se okreće ka Rouz Voker i Vrtlogu snova. sendmen

Kreatori serije su se uglavnom držali Gejmanove priče iz prva dva trejda uz par manjih izmena. To im je u startu dalo kvalitet koji čak ni nesposobnost ljudi iz industrije zabave kakva je danas (naročito ona prekookeanska) ne može do kraja da upropasti. Dakle, što se gole priče tiče, serija jeste na visokom nivou i, kao sa stripovima, kad počnete i udubite se stalno ćete želeti još.

Međutim, u stripovima je ta želja za Gejmenovom pričom neometana lošim momentima koji se ovde uglavnom mogu svrstati u tri grupe: kasting, gluma i sam lik Morfeja.

Kvalitet specijalnih efekata jr takođe prilično upitan kada je produkcija na ovom nivou u pitanju, ali ni to nije toliko katastrofalno i oko brzo pređe preko toga i fokusira se na iritantnije probleme ili na neke jako dopadljive delove ovog ostvarenja.

Odabir glumaca je (uz par izuzetaka čista katastrofa). Primarni problem sa ovim segmentim serije je neubuzdana moda menjanje rase i pola likivima u odnosu na njihove parnjake u originalnim predlošcima. Pa je tako bibliotekar Lusjen (muško) sada crnkinja, Rouz Voker je takođe crnkinja, Smrt je crnkinja, Džon Konstantin je lezbejka Džoana (problemi sa pravima na lik Džona Konstantina), Kain i Avelj su Indijci ili Pakistanci, Strast je transeksualac i td itd. Ne znam zašto je ovo toliko neophodno u današnje vreme, ali Sendmen je sam po sebi bio dovoljno WOKE i librealan. Strip ima trans, gej i likove koji predstavljaju ostale manjine, pa je ovo samo apsolutno nepotrebno odvrtanje na 11.

Ipak, nije ovo moj glavni problem sa glumcima, za razliku od nekih drugih filmova i serija ovde se to menjanje rasa i pola relativno lako zanemaruje posle par epizoda, ali očajnu glumu je dosta teže podvrgnuti takvom tretmanu. Većina glumaca ima harizmu panjeva i izgledaju kao da im je neko na silu gurao rečenice u grlo. Toliko loše glume da se na svakih desetak minuta javlja osećaj da se radi o nekoj fan made niskobudžetnoj seriji.

Pročitajte: Zašto je otkazan film Batgirl?

Ruku na srce, postoje i dijametralno suprotni primeri u „Sendmenu“. Pojedini glumci su odradili izuzetan posao. To su pre svega Bojd Holbruk kao Korinćanin, Dejvid Tevlis kao Džon Di, fenomenalni Stiven Fraj kao Gilbert, i Čarls Dens kao Rodetik Burdžs u prvoj epizodi.

Kroz lošu glumu dolazimo i do najvećeg problema u ovoj seriji, a to je gotovo celokupna pojava Morfejeva. Glumac koji ga igra, Tom Staridž, je previše mlad za ulogu, ali uz malu pomoć šminke, efekata i režije mogao je da izgleda mnogo bolje kao gospodar snova. Umesto toga, izgleda kao emo klinac iz Sumrak sage. Karakterizacija je ostala slična kao u stripovima, ali je njeno prenošenje na ekran odrađeno prilično traljavo. Morfej se ovde ponaša i izgleda previše kao čovek, previše ljudskih emocija se čita na njemu, previše je plačljiv i nema to kraljevsko nošenje koje bi trebalo da ima godpodar snevanja. Iskreno, mislim da to nema toliko veze sa samim glumcem i njegovim sposobnostima koliko je stvar režije i drugih aspekata stvaranja serije.

U suštini, serija ima dosta mana, ali svakako nije dosadna, čak suprotno. Međutim, prepuštanje uživanju kvare kako krupni, tako i sitni problemi i mane koji vrebaju iza svakog ćoška da bocnu u oko. Može se reći da je trenutna zapadna histerija za što većom reprezentativnošću etničkih i seksualnih manjina odnela još jednu priliku da se stvori remek delo i ostavila nas samo sa sadržajem za prekraćivanje vremena.

Nikola Tasković

Ostavite strip komentar

avatar
  Subscribe  
Notify of