Betmen animirana serija i njen megalomanski značaj

Mnogo pre nego što se uopšte rodila ideja o DC-ijevom animiranom univerzumu, postojala je samo Betmen animirana serija koja je kasnije trasirala put svemu što će doći nakon nje.

Betmen animirana serija i njen megalomanski značaj strip blog

Gladak, minimalistički dizajn koji je do danas ostao bezvremenski. Akcija postavljena nasuprot pozadinama koje su se slikale i crtale na crnom papiru. Pažljivo nijansirani i dopadljivi prikazi negativaca. Ovo su samo neki od elemenata po kojima je animirana serija Betmen prepoznatljiva.

Pre nego što je modus operandi u pristupu ekranizovanja superheroja postao plasiranje superheroja u realističan svet u kome za svaki njihov potez postoje posledice, a njih krasi moralna dvosmislenost, Betmen animirana serija je na jednostavan način istraživala kako je to živeti u svetu koji je izgrađen u Betmenovim stripovima.

Pročitajte: Kako je Dedpul ubio Marvelov univerzum

Serija je došla nakon velikog blokbastera Tima Bartona ,,Povratak Betmena” i cilj je bio da se kapitalizuje uspeh filma , ali čini se da niko nakon toga nije ni slutio da će sledeća ekranizacija Betmena pomeriti granice ne samo na polju televizijske animacije, već i standard u pričanju superherojskih priča. Njeni autori su bili Brus Tim i Pol Dini. Animirana serija je kombinovala neo-noir Bartonovih adaptacija i pulp detektivsku atmosferu pokupljenu iz Betmenovih stripova.

Crtaći su se oduvek pravili kako bi se prodavale igračke, figurice i ostalo. Betmen animirana serija je težila da bude nešto više od toga. Ona uspeva da publiku svi uzrasta uspešno prevede od tačke A do tačke B u svakoj epizodi. O zanatskim sposobnostima storytelling-a u ovoj seriji govori sama činjenica da su sve epizode bile dovoljno svetle za decu koja su je gledala nakon škole ili subotom ujutru, a opet dovoljno mračne i za stariju publiku. Pažnja prema publici se vidi u svakom aspektu, a naročito u kastingu ljudi koji su davali glasove, koji su doslovno udahnuli život svojim likovima. Kevin Konroj kao Betmen i Mark Hamil kao Džoker ovekovečili su sebe svojim performansima.

Serija je otišla toliko ispred svog vremena uzevši najbolje iz svake ere Betmena do tada i stavivši to pod isti kišobran, i dala nešto pristupačno i prepoznatljivo svim fanovima lika. Radikalna promena koja je bila neophodna kako bi se u to vreme animirana serija istakla i izdvojila od ostalih bilo je zrelije, mračnije i sofisticiranije pisanje priča i scenarija. Neretko, Betmen animirana serija prebacuje svoj fokus sa negativaca Gotama na obične ljude, pokazujući vezu koju ne vidimo često, a to je veza na relaciji superheroj – običan čovek.

Nakon toga filmovi o Betmenu koji su usledili, nesrećne adaptacije Džoela Šumahera su svojom neozbiljnošću i nerazumevanjem izvornog materijala i likova sve više ličile na detinjaste animirane ekranizacije poput ,,Super Friends” iz 70-ih. Za to vreme Betmen animirana serija nastavila je da obiluje ozbiljnošću u kojoj se videlo koliko je ekipa iza serije dobro razumela izvorni materijal i likove, te koliko ljubavi je uloženo u ceo ovaj svet. I zato kada se kaže da je Betmen animirana serija najbolja ekranizacija Betmena, to nije hiperbola. 

Jedan od likova koji su danas perjanica DC-a, Harli Kvin, nastala je u Betmen animiranoj seriji. Zahvaljujući upečatljivom dizajnu, dimaničnom odnosu sa Džokerom i sjajnom glasovnom performansom Arlin Sorkin, Harli je pronašla put do srca fanova. 

Sa Betmen animiranom serijom izgrađen je stabilan temelj na kome će se izgraditi DC-ijev animirani univerzum. Za Betmenom su na animiranu scenu stupili Supermen i Liga Pravde, da bi danas DC-ijev animirani univerzum bio stabilniji negoli su filmski ili televizijski. 

Ako se za Supermena kaže da je njegovim nastankom započelo ”zlatno doba” stripova, onda se za Betmena definitivno može reći da je započeo ”zlatno doba” animiranih adaptacija stripova.

Ostavite strip komentar

avatar
  Subscribe  
Notify of