“Kanu”: Prapočetak stradanja jednog naroda i jedne kulture

Tema onoga što je prethodilo velikom evropskom osvajanju novog sveta, pre svega Severne Amerike, retko je obrađivana, pa se o njoj malo zna.

kanu stripblog

Prikaz stripa “Kanu” Bojana Kovačevića i Petra Meseldžije u izdanju Sistem Komiksa

Da li je neko pre Kolumba dospeo do novog kontinenta i da li se vratio kako bi to nekome ispričao, bila je gotovo izvesna činjenica, ali se zbog mnogih kulturoloških i istorijskih tokova o tome primetno manje govori nego o onome što je dosta godina kasnije usledilo.

Strip “Kanu” crtača Petra Meseldžije i scenariste Bojana Kovačevića govori baš o tom periodu, o vremenu u kojem su na američki kontinent dolazili Vikinzi kako bi pljačkali priobalna plemena i vršili prva istraživanja i otkrivanja kopna. Strip je nastao tako što je sinopsis uradio Serhio Aragones, a početni scenario je napisao Bojan Kovačević. Kasnije je Petar Meseldžija uneo određene promene prilikom vizuelne realizacije same priče. 

Pročitajte: Drako: A Vatrena zemlja… uskoro ćemo je zvati samo Zemlja

Priča prati odrastanje dečaka iz plemena Skerlingsa po imenu Kanu kojeg su odveli Vikinzi predvođeni Valsarom. Oni su upali u selo severnoameričkih starosedelaca u nameri da pljačkaju. Međutim, doživeli su gubitke i odveli određeni broj ljudi, a među njima i Kanua. Od tada Kanu postaje njihov rob sa jednostavnom težnjom, da se osveti i ponovo vrati svom domu.

Vikinzi su već tada imali mnogo naprednije oružje u odnosu na severnoameričke starosedeoce.

Priča je dinamična i radnja veoma brza. U svega pedesetak tabli, možda i manje priča se razvija veoma jasno i bez mnogo nepotrebnog razvlačenja događaja. Potpuni ugođaj u čitanju ovog ostvarenja donosi zapravo izdanje Sistem Komiksa koji se strip odštampao u ogromnom formatu, gde imate utisak da držite originalne table u rukama. 

Table su crtane tako da se vodilo računa o svakom detalju, predetaljno i u svakom smislu potpuno opisani predeli, ljudi, priče i osećanja. Crteži prenose doživljaje i pričaju bez preteranog teksta. Da je strip “Kanu” urađen u formi nemog stripa, prema tome kako je nacrtan, ne bi se izgubio ni najmanji momenat radnje. 

strip blog

Na početku izdanja postoji uvodni tekst Zorana Đukanovića o samom stripu, ali pre svega o njegovom vizuelnom tvorcu Petru Meseldžiji. Svakako u oko odmah zapada rečenica Đukanovićeva rečenica sa uvoda teksta da je Meseldžija “izuzetna i pomalo paradoskalna figura”. On to objašnjava time što se Meseldžija veoma kratko zadržao u strip umestnosti, ali je ostao upamćen i veoma poštovan do dana današnjeg. 

-Dok sam se bavi stripom, govorili su mi da razmišljam kao ilustrator. Kada sam radio ilustraciju, tvrdili su mi da joj prilazim kao slikar, a za moje slikarstvo kažu da je prenarativno, ilustratorsko po karakteru, naveo je Meseldžija za Novosti, a Džukanović prenosi u svom tekstu. 

Strip “Kanu” je svojevrsno ostvarenje u strip umetnosti, koje govori o prapočetku stradanja jednog naroda i jedne kulture.

Ostavite strip komentar

avatar
  Subscribe  
Notify of