Shazam! recenzija: Odavno nismo imali ovako dobar origin film

0

Neki možda jesu (jesmo) uživali u zloslutnom i mračnom tonu dosadašnjih filmova iz DC-ijevog superherojskog univerzuma, ali ipak svetliji pristup estetici svog univerzuma se za WB i DC pokazuje kao pristup koji daje bolje rezultate. Jasno je sa su iz DC-a shvatili i poslušali kritike koje su im upućivane te su nakon kolapsa sa filmom Justice League malo stali na loptu i posvetili se reprogramiranju franšize.

shazam! recenzija strip blog

Shazam! ili Kapetan Marvel kako DC-ijevci više vole da kažu, donosi nam duh svega onoga što jedan superherojski film treba da donese. U pitanju je lako razumljiva i u potpunosti prizemna akciona komedija začinjena sa malo drame. Prva stvar koju moram da pohvalim kod ovog filma je to što nije pretenciozan i ne igra na kartu filma koji je deo veće franšize. Uprkos konstantnim referencama o superherojima poput Betmena i Supermena, Shazam! nije postavljen kao još jedan film čija će radnja biti deo veće radnje koja na kraju eskalira nekim velikim finalom. Ovakav odnos prema filmu kao svojevrsnom delu, a ne delu velike filmske meta serije pruža gledaocima mogućnost da rasterećeno uživaju u svakom segmentu filma.

Povezano: Zanimljivosti koje treba da znate o Shazamu

Naš junak, Billy Batson je siroče koje je majka napustila kada je imao tri godine i dete sa ulice koje do početka radnje filma menja gomilu domova i hraniteljskih porodica. On nije loš klinac samo je pomalo ogorčen kao što bi svako siroče bilo. Kao takav on biva izabran od strane drevnog čarobnjaka koji u njemu prepoznaje čisto srce i potencijal, kako bi mu podario moći Shazama. Kada izgovori Shazam, Billy se iz svog tela četrnaestogodišnjaka pretvara u odraslu osobu, obdarenu supermoćima.

Shazam! je, kao i mnogi superherojski filmovi pre njega, priča o poreklu ovog superheroja. Njegova jednostavna radnja odvija se u Filadelfiji, distancirana od mračne atmosfere Gotama ili Metropolisa kakvu smo videli u Batmen protiv Supermena. Reditelj David F. Sandberg ostaje veran detinjastim radostima, nežnosti i porodičnim vrednostima. Jedan od aspekata Sandbergovog uspeha je u tome što je uspeo da izbegne glomaznost franšize i spajanje sa ostalim DCEU filmovima, ali je ipak to postigao humorom i spontanim referencama. Drugi aspekt je apsolutno prihvatanje izvornog stripovskog materijala i njegovo adaptiranje u moderno doba.

Povezano: Power of Hope – Priča koja objašnjava zašto volimo superheroje

I kada se pretvori u Shazama, on je još uvek četrnaestogodišnjak. Ta transformacija je centralna fora ovog filma. Dečak koji hoda u smešnom kostimu sa supermenovskim moćima zadržava duh deteta. Svoje odraslo telo koristi kao priliku da prvi put proba pivo, ili uđe u noćni klub. Sandberg sjajno koristi ovaj aspekt da film prožima sa humorom.

Njegov oponent u ovom filmu je Thaddeus Sivana. Sivana je poput Billy-a produkt lošeg roditeljstva. Film počinje sa njim tokom 70-ih godina kada je on izabran od čarobnjaka da stekne moći Shazama. Čarobnjak ipak uviđa da Sivana nije čistog srca, te odlučuje da moć Shazama njemu neće pripasti. Sivana posvećuje život istraživanju magije sa ciljem kako bi oduzeo sve moći čarobnjaku. Dr. Sivana je klasičan oponent Kapetana Marvela iz najranijih stripovskih avantura. U velikom izboru upečatljivih DC-ijevih negativaca, Sivana nije kotiran visoko, ali je u ovom filmu ”odradio posao”. Možemo reći da je Sivana ”dijetalna Coca Cola” među ostalim lošim momcima DC-a.

strip blog

Zachary Levi je u potpunosti pobedonosan kao Shazam. Kako je njegov lik istovremeno detinjasti dečak i odrastao muškarac, 38-godišnji Levi se sjajno snalazi u blesavim izlivima dečaka koji ni sam ne veruje da je postao superheroj. Mark Strong kao Sivana uspeva da održava svoj već dobro poznati talenat u ulogama negativaca. Svojim napetim facijalnim ekspresijama on pokušava da ostane dovoljno ozbiljan i zastrašujuć, uprkos neozbiljnosti koja dolazi od strane Levia, i uspeva mu. Ono od čega film takođe vuče benefite su performansi mlađih glumaca Asher Angel kao Billy Batson, a posebno Jack Dylan Grazer kao Freddy Freeman, njegov fizički hendikepirani prijatelj koji ga prati kroz ceo film i uči o tome kako biti superheroj.

Shazam! je PG-13 film koji će zadovoljiti i stariju publiku. U pitanju je sasvim porodično, pa čak možemo reći i praznično ostvarenje. Dečak koji će morati da nauči kako da štiti i brine svoju okolinu, posebno je težak zadatak jer ta ista okolina nikada nije brinula o njemu. Ustpostavljen je jedan novi lik koji ima potencijal da sazreva sa narednim filmovima, te da samim tim i ton tih filmova postane ozbiljniji. DC i WB su u post-nolanovskoj eri superherojskih filmova pronašli način kako da zarade od ovih filmova, ali ne i kako da zadovolje kritičare, te će im hvalospevi o filmu Shazam! prijati.

Sa Shazamom su iz DC-a i WB-a jasno stavili do znanja da umeju biti satirični prema sebi i iskreni prema publici.

5 1 vote